جهاددانشگاهی درگیر سیستم اداری نشود
کد خبر: 4125902
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
نیکزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی در مجلس:

جهاددانشگاهی درگیر سیستم اداری نشود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی نباید به یک سیستم اداری تبدیل شود، گفت: این نهاد باید در دانشگاه‌ها جهاد کند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، 13 اسفند ماه، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» که در محل نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی برپاشده، ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این نمایشگاه، گفت: وقتی فرمان تأسیس جهاددانشگاهی صادر شد قرار بود جهادی در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد و به نظر من جهاددانشگاهی در این راستای کارهای بزرگی را در عرصه‌های پزشکی، صنعت، توسعه و اخیراً در عرصه‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگی و اجتماعی انجام داده است.

وی افزود: آرزوی من این است روزی برسد اگر هر وزارتخانه یا تشکیلاتی در حوزه‌های توسعه و فناوری با مشکلی روبه‌رو شد، جهاددانشگاهی بتواند مشکلات آنها را حل کند. به عنوان کسی که در کارهای اجرایی مسئولیت داشته‌ام به دوستان عزیز در دولت عرض می‌کنم اگر می‌خواهید دکترین امامین انقلاب مبنی بر شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور برسانید؛ آن کارهایی را که نمی گذارند انجام دهید به جهاددانشگاهی بسپارید تا انجام بدهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً جهاددانشگاهی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی ورود پیدا کرده است، گفت: امروز اگر مشکلات اقتصادی وجود دارد منبعث از مشکلات فرهنگی است و اگر در مباحث فرهنگی به معنای واقعی کلمه به فرهنگ ناب اسلام عزیز عمل می‌کردیم، در کشور مشکلات اقتصادی کمتری نداشت. امروز باید مدنظر داشت از فرهنگ توحیدی، حاج قاسم سلیمانی‌ها به وجود می‌آیند که می‌توان کشور، اقتصاد و جهاد را به آنها سپرد.


گزارش تصویری نمایشگاه جهاددانشگاهی در مجلس



وی ابراز کرد: به عنوان عضوی از مجلس عرض می‌کنم جهاددانشگاهی نباید کوتاه بیاید و در مباحث دانشگاهی، توسعه‌ای، صنعتی، پزشکی، درمان و ناباروری، اطلاع‌رسانی و فرهنگی و اجتماعی باید جهادگونه پیش برود.

نیکزاد در پایان تأکید کرد: خدا روزی را نیاورد که جهاددانشگاهی هم به سیستم اداری تبدیل شود؛ این نهاد باید در دانشگاه‌ها جهاد کند.

انتهای پیام
captcha