نگاهی به عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآنی گلستان در سالی که گذشت
کد خبر: 4131018
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

نگاهی به عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآنی گلستان در سالی که گذشت

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت و عملکرد این اتحادیه در سال 1401 پرداخت.

گزارش عملکردمحترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارش عملکرد این اتحادیه در سالی که گذشت، گفت: طی سال 1401 تعاملات خوب و مطلوبی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف داشتیم که در این راستا جلساتی با مدیرکل ارگان‌ها و نهادها چون سازمان تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، دیدار با نماینده استان در مجلس شواری اسلامی برگزار شد.

وی افزود: همچنین از اتحادیه نیز برای حضور در جلسه شورایاری استان دعوت به عمل آمد که این امور موجب فراهم شدن زمینه‌ تعاملات بیشتر و شناسایی ظرفیت مؤسسات قرآنی و قول‌های مساعد بهره‌مندی تشکل‌های قرآنی از ظرفیت‌های موجود شد.

قلی‌پور با اشاره به دیدار و جلسه با استاندار، اضافه کرد: طی این جلسه نیز قول‌هایی داده و مقرر شد تا نشستی با مدیران مؤسسات قرآنی برگزار شود تا سند چشم‌انداز قرآنی استان با کمک اتحادیه تهیه و تدوین شود و مبنایی برای فعالیت‌های قرآنی و عملکردها باشد. این سند جامع هفت ساله با همکاری دستگاه‌ها متولی و اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان انجام و توسط استانداری تدوین و ابلاغ شد که در فروردین‌ماه 1402از آن رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اتحادیه، مشارکت در برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت هفتگی در هفت نقطه استان چون گرگان، آزادشهر، کردکوی، بندر ترکمن و ... بود که با استفاده از ظرفیت قاریان مؤسسات قرآنی و شهرستان‌ها و همراهی مؤسسات در هر منطقه بود.  

قلی‌پور به همراهی مؤسسات و قرآن‌آموزان نونهال، نوجوان و جوان مؤسسات در اجرای نماهنگ استانی «بیعت می‌کنم» و همچنین مشارکت 600 نفر از فرزندان دهه نودی و هشتادی استان در اجرای سرود «من مسلمانم» در مصلای نماز جمعه گرگان اشاره کرد و گفت: سرود «من مسلمانم» با همراهی مؤسسه قرآنی کوثر گرگان و کانون عروةالوثقی و با مشارکت اتحادیه و سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با استقبال پرشور مخاطبان برگزار شد که با انعکاس رسانه ملی (از سوی شبکه‌های استانی و سایر شبکه‌ها) و پوشش‌های خبری مطلوب همراه بود.

وی با اشاره به اینکه سرود «من مسلمانم» در راهپیمایی سراسری 22 بهمن‌ماه در میدان شهرداری گرگان برگزار شد، ادامه داد: همچنین نماهنگ «بیعت می‌کنم» توسط گروه سرود کانون فرهنگی ـ تبلیغی فرزندان نور شهرستان بندرگز و با مشارکت اتحادیه و تبلیغات اسلامی استان و با همکاری مؤسسه قرآنی کوثر گرگان برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گلستان با اشاره به اینکه جلسات هیئت مدیره اتحادیه به صورت منظم هرماه یکبار برگزار می‌شد، اضافه کرد: طی همکاری خوب و مطلوب سازمان تبلیغات اسلامی، برخی از طرح‌های تبلیغات اسلامی استان به اتحادیه واگذار شد، این طرح‌ها چون دوره تربیت معلم تجوید، حفظ و مفاهیم قرآن بود که در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد شد که در سال جدید 19 دوره با 12 مؤسسه مجری در گرگان و سایر شهرها برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری جلسات مشترک با صدا و سیمای استان و شهرداری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتر فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی اشاره کرد و گفت: این جلسات خروجی‌های خوبی نیز به دنبال داشت.

قلی‌پور با اشاره به اینکه هفت مؤسسه به مؤسسات استان در سال 1401 افزوده شد، ادامه داد: پس از فروکش کردن شیوع کرونا و بهبود تقریبی دوره کرونایی کشور، فعالیت‌های قرآنی نیز در کنار سایر فعالیت‌ها از سرگرفته شد و شاهد فعالیت‌های مضاعف قرآنی و پررنگ‌تر در سطح استان بودیم. به طوری که استقبال از کلاس‌های مؤسسات چند برابر شد و به طور مثال از این استقبال از کلاس‌های قرآنی مؤسسه خودم، مؤسسه قرآنی کوثر گرگان می‌گویم که در دوران کرونا کلاس‌ها با شرکت حدود 10 نفر برگزار شد، اما در حال حاضر شاهد تشکیل کلاس‌ها با بیش از 25 تا 30 کلاس هستیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی گلستان به بهره‌مندی از ظرفیت‌های نوین برای جذب حداکثری قرآن‌آموزان نوجوان و خردسال به فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم با توجه به ذائقه متنوع و متکثر این نسل و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، نماهنگ‌ها و گرافیک‌های مطلوب و ... زمینه جذب حداکثری آنها را به فعالیت‌های دینی و قرآنی فراهم کنیم.

یادآور می‌شود، استان گلستان دارای 53 مؤسسه قرآنی و 350 خانه قرآن شهری و روستایی است.

انتهای پیام
captcha