امروز کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
کد خبر: 4137823
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
حجت‌الاسلام صدیقی:

امروز کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

امام ‌جمعه موقت تهران ضمن گرامیداشت روز کارگر گفت: یک هزار شهید کارگر و اصناف با جهاد خود در دفاع از میهن اسلامی، مورد پسند خداوند برای دیدار با معبود خود شدند و امروز کارگران ما در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

یادواره ۱۰۰۰ شهید کارگر و اصناف شمال اصفهانبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، يادواره یک هزار شهید كارگر و شهدای اصناف شمال استان اصفهان به‌مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، سردار خسرو عروج، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، نماینده ولی ‌فقیه و امام ‌جمعه کاشان، جمعی از مسئولان و خانواده شهدا، 10 اردیبهشت‌ماه در شرکت سایپا سیتروئن کاشان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام ‌جمعه موقت تهران در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدا در سخنانی اظهار کرد: امروز در جامعه ما از کودک تا افزاد سالخورده با عشق به شهادت در مراسم شهدا حضور می‌یابند و یاد شهدا را در مناسبت‌های ملی و مذهبی گرامی می‌دارند و اخلاص آنها را که تحت زعامت امام زمان(عج) و ولایت فقیه بوده را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که دل به انقلاب نداشتند در سالیان گذشته رسوا شدند، افزود: مردم انقلابی با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با بیان شعار «از تو به یک اشاره/ از ما به سر دویدن» به همه می‌فهمانند که از استکبار و غرب‌گرایان فرمان نمی‌گیرند و خداوند هم نشان داد که ساخت‌وساز با استکبار بیشترین تحقیر را برای آنها دارد.

امام ‌جمعه موقت تهران شهادت را هدیه خداوند به کشته‌شدگان در راه ولایت و امامت برشمرد و گفت: شهید در موقع شهادت تمام ملائکه را می‌بیند و کسی که در مسیر الهی قرار گرفته باشد تمام کائنات در خط او خواهند بود.

وی به نقش شهید قاسم سلیمانی در محبوبیت ایشان در قلوب اقشار مختلف جامعه پرداخت و بیان کرد: کسی که شهید زندگی کرده باشد ملائکه از هر سویی بشارتی به او می‌دهد. بر این اساس کسی که نظر به وجه‌ الله می‌کند مظهر ربوبیت الهی است و خودش نور خدا می‌شود.

صدیقی با اشاره به سخنان سردار عروج در بیان رشادت‌های سربازان جبهه مقاومت اظهار کرد: کسانی با رفتار و منش خود موجب پیروزی اسلام می‌شوند باید بدانند که این پیروزی به‌واسطه حضور سیدالشهدا(ع) در کنار آنها واقع می‌شود.

امام جمعه موقت تهران شکست دشمن در جنگ تحمیلی هشت ساله، فتنه سال 88 و اغتشاشات سال‌های اخیر در کشور را عنایت امام زمان(عج) برای این نظام دانست و یادآور شد: در فتنه 88 که سخت‌ترین امتحان الهی در نظام جمهوری اسلامی بود خیلی از عوام و خواص رد شدند و خیلی‌ها نیز نمره قبولی نیاوردند، اما توده عظیم مردم در برابر آنها ایستادند و انقلاب را حفظ کردند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز کارگر بیان کرد: ارزش کارگر در جامعه به قدری مهم است که علما و شهدایی همچون آیت‌الله حائری شیرازی و شهید سرافراز قاسم سلیمانی برای کارگر ارزش ویژه‌ای قائل می‌شدند، لذا کارگران باید قدر خود را در جهاد تولید و کار بدانند.

صدیقی در پایان گفت: یک هزار شهید کارگر و اصناف با جهاد خود در دفاع از میهن اسلامی، مورد پسند خداوند برای دیدار با معبود خود شدند و امروز کارگران ما در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، نماینده ولی ‌فقیه و امام‌جمعه کاشان نیز با تأکید بر مطالعه زندگی‌نامه شهدا بیان کرد: در زندگی‌نامه شهید احمد نیری بیان شده است که آیت‌الله حق‌شناس به این جوان 15 ساله اجازه داد، موقعی که خودش در روستای سار حضور نداشت، او اقامه جماعت کند.

وی گفت: کارگران در هر وضعیتی از امام زمان(عج) غافل نشوند و همه ما وظیفه داریم در تمام اوقات دل‌هایمان را توجه به ایشان کنیم تا در پناه ایشان باشیم.

محمدشریف زارعی، فرماندار ویژه کاشان نیز در سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره یک هزار شهید کارگر و اصناف در شرکت سایپاسیتروئن اظهار کرد: برگزاری این یادواره، مقدمه شروع کنگره سرداران و شهدای شهرستان کاشان است که اسفندماه سال جاری در کاشان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، این مراسم با اجرای محمدرحمان نظام‌‎اسلامی، پخش نماهنگ، شعرخوانی احمد بابایی همراه با مدیحه‌سرایی اکبر زنجانی، روایتگری سردار عروج از دفاع 33 روزه جبهه مقاومت در لبنان، دکلمه‌خوانی دختر مدافع حرم شهید مهدی دهقان، تجلیل از مادر چهار شهید والامقام شهیدان بارفروش و تقدیر از کارکنان فرزند شهید شرکت سایپاسیتروئن، مراسم قرعه‌کشی اهدای 5 سفر زیارتی به کربلای معلی و 5 سفر زیارتی به مشهد مقدس و معرفی تلاشگران نمونه عرصه کار و تولید شرکت سایپاسیتروئن همراه بود.

جواد کریمی

انتهای پیام
captcha