امر به معروف را از خودمان شروع کنیم
کد خبر: 4140138
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

امر به معروف را از خودمان شروع کنیم

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: درست است که در دین مبین اسلام برای همه فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شده است، اما باید این موضوع را هم در نظر بگیریم، بنده اگر قصد ادای این فریضه را دارم اول خودم باید اهل عمل باشم، زیرا اگر رفتار و کردار بنده در راستای دستورات اسلامی و با خوشرویی باشد این فریضه بهتر در کشور جاری و ساری خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ترکاشوند، کارشناس مذهبیحجت‌الاسلام والمسلمین رسول ترکاشوند، کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا در پاسخ به این سؤال که آیا دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توانسته‌اند به‌خوبی عهده‌دار این مسئولیت باشند، اظهار کرد: معقوله عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده در سطح جامعه و کشور است که تاکنون ضعف‌هایی در ترویج این امر مهم نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در وقایع و اتفاقات اخیر کشور باید به‌دنبال ریشه‌ها و علت‌ها بود، گفت: در بین افرادی که در ناآرامی‌ها حضور داشتند، افرادی بودند که آگاهی کامل از فرهنگ عفاف و حجاب نداشتند و همین امر باعث شد که فریب دست‌های پشت پرده و اقدامات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بخورند. نباید فراموش کرد که فضای مجازی هم بی‌تأثیر نیست و در همین رابطه مقام معظم رهبری در سخنانشان مکرر وضعیت فضای مجازی را به مسئولان تأکید داشتند.

این کارشناس مذهبی افزود: اگر بخواهیم دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نباشیم، فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب باید در مرحله اول از سوی مسئولان مربوطه که متولی هستند، نهادینه شود و سپس لازم است همه مردم شریف و ولایتمدار کشور اسلامی ما آگاهی خود را نسبت به آموزه‌های دینی بالا ببرند.

حجت‌الاسلام ترکاشوند گفت: قطعا اگر شخص بنده و دیگر کارشناسان و مسئولان در کشور نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب به‌خوبی عمل کرده بودیم و یا نسبت به تشخیص مشکلات و درمان آن که می‌توان به وضعیت اقتصادی و معیشتی که زندگی بسیاری از مردم و مخصوصا جوانان ما را تحت‌الشعاع قرار داده است، اشاره کرد، به‌خوبی اقدام کرده بودیم شاهد وقایع تلخ اخیر نبودیم.

وی با بیان اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور اظهار کرد: درست است که در دین مبین اسلام برای همه فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شده است و اگر این تکلیف به فراموشی سپرده شود بسیاری مشکلات پیش خواهد آمد، اما باید این موضوع را هم در نظر بگیریم، بنده اگر قصد ادای این فریضه را دارم اول خودم باید اهل عمل باشم، زیرا اگر رفتار و کردار بنده در راستای دستورات اسلامی و با خوشرویی و رعایت اصول انسانی و شخصیتی افراد جامعه باشد این فریضه بهتر در کشور جاری و ساری خواهد شد.

حسین رشیدی

انتهای پیام
captcha