برنامه‌های پویش مردمی «رزق علوی» در ایام عید غدیر
کد خبر: 4148728
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

برنامه‌های پویش مردمی «رزق علوی» در ایام عید غدیر

دبیر پویش مردمی رزق علوی برنامه‌های این پویش در ایام عید غدیر خم را تشریح کرد و گفت: امسال در کنار جشن‌های خیابانی، موکب‌های پذیرایی، میز خدمت کانون خادمیاران رضوی منطقه ۵، غرفه کودک و نوجوان، غرفه یک حس خوب و همچنین، غرفه ما می‌توانیم (توانمندی‌های دانشمندان ایرانی) نیز دایر خواهد بود.

مرتضی متشرعی، دبیر پویش مردمی رزق علوی در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های عید غدیر این پویش پرداخت و اظهار کرد: امسال نیز برنامه اطعام غدیر با همکاری خیریه ام‌المؤمنین خدیجه(س) در استان سیستان و بلوچستان به صورت طبخ و توزیع غذا انجام می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت در این برنامه کمک‌های خود را به شماره کارت 6273817010179228 متعلق به گروه جهادی مکتب سلیمانی واریز کنند.  

وی ادامه داد: امسال در منطقه ۵ تهران نیز برنامه تدارک طبخ و توزیع و اطعام غدیر برگزار می‌شود که تاکنون حدود 15 هزار پرس برنامه‌ریزی شده است که مصادف با برگزاری جشن‌های خیابانی در سطح منطقه انجام می‌شود.  همچنین، مراسم جشن خیابانی نیز از جمعه، نهم تا یکشنبه، ۱۸ تیرماه سال جاری به مدت ۱۰ روز در سطح منطقه برگزار می‌شود. این جشن‌ها هر روز در یک محله و با حضور مردم برگزار می‌شود.

متشرعی بیان کرد: در این جشن‌ها برنامه‌های مفرح و متنوع شامل اجرای گروه‌های سرود، اجرای جنگ شادی برای کودکان و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و ... تدارک دیده شده است. همچنین، در کنار جشن‌های خیابانی، موکب‌های پذیرایی و میز خدمت کانون خادمیاران رضوی منطقه ۵ و غرفه کودک و نوجوان و غرفه یک حس خوب و همچنین، غرفه ما می‌توانیم (توانمندی‌های دانشمندان ایرانی) نیز دایر خواهد بود.  این مراسم به همت مردم مذهبی و انقلابی، مساجد و هیئت‌های مذهبی‌ منطقه، ناحیه مقاومت بسیج قدس و تولیت آستان امامزادگان باغ فیض و همچنین، شهرداری و نواحی منطقه ۵ برگزار می‌شود. 

متشرعی تصریح کرد: همچنین، برای جذاب‌تر شدن برنامه‌های عید غدیر تاکنون ۴۰ پیشنهاد احصا شده است که در دستور کار قرار داشته و در نقاط مختلف اجرایی خواهد شد. اطعام محرومان، توزیع غذا بین دوستان و آشنایان، اهطای هدایا از جمله شیشه‌های عطر، ترغیب و تبلیغ صلوات در میان مردم، بستن عقد اخوت،  صله رحم،  رفع کدورت و دلخوری از دوستان و آشنایان، نصب ریسه و پرچم دم در منزل یا مغازه، هدیه به فرزندان و اهل خانه، برپایی جشن تولد کودکان در ایام غدیر، پخت شیرینی خانگی برای اهل خانه و همسایگان، خرید اسباب بازی و هدیه به فرزندان و کودکان،  تهیه کتب مختلف درباره غدیر و ... از جمله این برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: برپایی برنامه قصه‌گویی غدیر، زیارت اهل قبور و شهدا، نذر لباس برای کارگران و زباله‌گردها، مراجعه به سوپرمارکت‌های محلات فقیرنشین و تسویه حساب دفتری افراد بی‌بضاعت، اعطای افطاری به روزه‌داران غدیر، گره‌گشایی از زندگی نیازمندان، خوشحال کردن دیگران (همسر، فرزند، پدر، مادر ،برادر، خواهر و ...)، مسابقه نقاشی برای کودکان و خردسالان، اشتراک مداحی و احادیث زیبا و اعمال روز و شب غدیر در شبکه‌های اجتماعی،  عیادت و تهیه هدیه برای جانبازان در آسایشگاه و کاشت و غرس درخت از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

دبیر پویش مردمی رزق علوی بیان کرد: حمایت از زندانیان و آزاد کردن زندانیان نیازمند، همراهی با گروه‌های جهادی در روز غدیر، همراهی با کارکنان بیمارستان‌ها و کادر درمان، دیدار با خانواده‌های مدافع حرم، تهیه اقلام ‌مورد نیاز منزل، اعطای گلدان‌های گل به منازل و همسایگان، شرکت در طرح محسنین حمایت از ایتام، تهیه بسته‌های ‌معیشتی برای هدیه به خانواده‌های نیازمند، هدیه به زوج‌هایی که در روز عید غدیر ازدواج کرده‌اند، آذین‌بندی کوچه و خیابان و‌ محله و برپایی جشن‌های مختلف، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان، تهیه پرچم‌های ویژه نصب بر روی ماشین، هدیه به تاکسی‌های محله و شهر، راه‌اندازی کارناوال شادی و اجرای برنامه‌های مفرح و راه‌اندازی پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام عید غدیر اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha