پیاده‌سازی آزادگی مطلوب قرآن در جامعه از اهداف امام حسین(ع) بود + عکس
کد خبر: 4149751
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی در کربلا:

پیاده‌سازی آزادگی مطلوب قرآن در جامعه از اهداف امام حسین(ع) بود + عکس

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: یکی از هدف‌های بلند نهضت عزّت طلبانه عاشورا عزّت آموزی و عزّت طلبی و نشان دادن راه آزادمنشی و آزادگی مطلوب قرآن و پیامبر(ص) و بهادادن به کرامت و حقوق انسان در عصر‌ها ونسل‌ها است.

محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز جمعه 2 تیرماه در جمع برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) طی سخنانی با عنوان «قرآن و جلوه‌های عزّت و آزادگی نهضت امام حسین(ع)» اظهار کرد: عزّت به مفهوم توانایی، شکست ناپذیری، استقلال، پیروزی، استواری، ریشه داری، سلطه ناپذیری و عدم تحمیل سلطه در میدان‌های مادی و معنوی و رعایت کرامت خود و دیگران است و در برابر آن، وابستگی، دنباله روی، تزلزل، بی‌ریشگی، ذلّت، حقارت، پستی، زبونی، زورمداری، خودکامگی، از خودبیگانگی، فرومایگی و خودباختگی قرار دارد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: امام حسین(ع) بزرگ آموزگار این ویژگی پرجاذبه انسانی، اخلاقی و درخشان‌ترین سمبل این راه افتخارانگیز است. یکی از هدف‌های بلند نهضت عزّت طلبانه عاشورا، نفی ذلّت و ذلّت پذیری از سیما، منش فرد و جامعه در بند استبداد اموی، عزّت آموزی و عزّت طلبی و نشان دادن راه آزادمنشی و آزادگی مطلوب قرآن و پیامبر(ص) و بها دادن به کرامت و حقوق انسان در عصر‌ها و نسل‌هاست و از این زاویه است که می‌توان جلوه‌های عزّت و آزادگی مورد نظر قرآن را در نهضت امام حسین(ع) ملاحظه کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که به زندگی پر افتخار پیشوای آزادی نگاه می‌کنیم، به روشنی در می‌یابیم که آن نمونه درخشان عزّت و شکست ناپذیری قرآن، در حرکت فکری، فرهنگی و ذلّت زدای خویش در تدارک آفرینش عزّت و شکوه برای جامعه و در اندیشه افشاندن بذر سربلندی و سرفرازی در مزرعه خزان زده روزگار خویش و شکوفا و بارور ساختن و به گل نشاندن آن هاست.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: آن حضرت موجبات واقعیِ عزّت و آزادگی را در رنگ و نژاد، زبان و لغت، حسب و نسب، قبیله و عشیره، عامل جغرافیایی و رفاه مادّی، تشکیلات حزبی و وابستگی به قطب‌های زور و تزویر، موقعیت سیاسی و اجتماعی و مذهبی و... نمی‌نگرد، بلکه مانند قرآن، موجبات عزّت را در بینش و آگاهی ژرف، در ایمان و عشق و رابطه خالصانه و دوستانه با سرچشمه عزّت‌ها، در اطاعت و فرمانبرداری از او و در توکّل و اعتماد بر او می‌نگرد. این یکی از ویژگی‌ها و ابعاد نهضت استبداد ستیز و آرمانخواهانه آن حضرت است.

پیاده‌سازی آزادگی مطلوب قرآن در جامعه از اهداف قیام امام حسین(ع) است

پیاده‌سازی آزادگی مطلوب قرآن در جامعه از اهداف قیام امام حسین(ع) است

انتهای پیام
captcha