واکنش گروه‌های سیاسی به افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین
کد خبر: 4166996
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

واکنش گروه‌های سیاسی به افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین

افتتاح مقر دائمی سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین با واکنش‌های گروه‌های سیاسی بحرینی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین، امروز (دوشنبه)، با حضور مقامات دو طرف افتتاح شد. در این مراسم الی کوهن، وزیر امور خارجه این رژیم صهیونیستی و عبداللطیف الزیانی، همتای بحرینی او در منامه حضور داشتند.

الی کوهن که اخیراً به بحرین سفر کرده، خبر داده بود که با سلمان بن حمد آل خلیفه، ولی‌عهد بحرین در منامه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

شبکه صهیونیستی «کان» پیشتر گزارش داده بود کوهن و ولی‌عهد بحرین درباره آنچه چالش‌های منطقه‌ای و پایبندی دو طرف به مبارزه با تروریسم خوانده شده است، بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

این درحالی است که نیروهای سیاسی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از این دیدار انتقاد کردند و آن را تحریک‌کننده احساسات بحرینی‌ها دانستند.

این نیروها امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که سفر وزیر امور خارجه این رژیم به بحرین که با همراهی یک هیئت تجاری انجام شده است، تلاشی غیرقابل قبول برای عادی‌سازی روابط در زمینه‌های اقتصادی است.

این گروه‌های سیاسی از دولت بحرین خواستند تا هرگونه عادی‌سازی با «دشمن امت عربی و اسلامی» را متوقف کند و از توافق‌های عادی‌سازی که به بحرین و مردم آن آسیب می‌زند و خنجری در پلوی فلسطینیان است، دست بکشد.

آن‌ها همچنین از همه شرکت‌ها و بازرگانان خواسته است تا مخالفت قاطعانه خود را با هر شکل عادی سازی ابراز کنند.

این بیانیه همچنین از مردم، شخصیت‌های ملی و جوامع سیاسی و مدنی بحرین خواسته است تا «رد قاطعانه» خود را با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

تجمع ملی دموکراتیک، جامعه بحرین برای مقاومت در برابر عادی‌سازی، مجمع ملی اسلامی، جامعه اسلامی الاصلاله، تجمع وحدت ملی دموکراتیک و جمعیت حقوق بشر بحرین از جمله گروه‌های امضاکننده این بیانیه هستند.

بحرین و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ میلادی با وساطت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در واشنگتن توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند و تا پیش از این سفارت این رژیم به صورت موقت در مکانی دیگر فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام
captcha