نسبت‌سنجی امنیت فردی و اجتماعی با عفاف‌ و حجاب
کد خبر: 4196158
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
در کنگره قرآن، عترت و سلامت بررسی می‌شود

نسبت‌سنجی امنیت فردی و اجتماعی با عفاف‌ و حجاب

دبیر علمی کنگره قرآن، عترت و سلامت از برگزاری کارگاه «نسبت‌سنجی امنیت فردی و اجتماعی با عفاف و حجاب» در یازدهمین کنگره قرآن، عترت و سلامت خبر داد.

قاسم رضیعی دبیر علمی کنگره قرآن، عترت و سلامتقاسم رضیعی، دبیر علمی کنگره قرآن، عترت و سلامت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه امسال یازدهمین کنگره قرآن عترت و سلامت برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: این فرصت مغتنمی است تا اندیشمندان مباحث حوزه سلامت را از منظر قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام بررسی کرده و مجالی برای به اشتراک گذاشتن این مباحث در جلساتی با حضور اساتید داخلی و خارجی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قطعاً قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام مراجعی ارزشمند برای علوم مختلف از جمله علوم بهداشتی و پزشکی هستند و مباحثی شامل مفهوم شفا در قرآن، تغذیه سالم از منظر قرآن و روایات، سبک زندگی قرآنی، قلب سلیم، سلامت معنوی، حجاب و عفاف، سلامت روان و ... مورد بحث قرار گرفته‌اند.

رضیعی افزود: امسال سخنرانانی از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نیجریه، کنیا، انگلستان، مالزی و آلمان خواهیم داشت و در تلاش هستیم تا با اساتید حوزه سلامت در یمن و غزه نیز به صورت برخط ارتباط برقرار کنیم و از نقطه نظرات آنان نیز بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: همانگونه که قبلا اطلاع‌رسانی شده این کنگره در سالن همایش‌های رازی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود. همچنین برای نخستین بار فراخوان مقاله در محورهای مختلف داده شده و تاکنون نزدیک به ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده و قصد داریم فرصتی مهیا کنیم تا نویسندگان مقالات حتی‌المقدور به صورت حضوری مقالات را ارائه دهند.

دبیر علمی کنگره قرآن، عترت و سلامت همچنین اعلام کرد: در کنار برنامه‌های علمی کنگره سه کارگاه با موضوعات تلاوت، حفظ و تدبر در قرآن کریم، مدل فرزندپروری اسلامی قرآنی و نسبت‌سنجی امنیت فردی و اجتماعی با عفاف و حجاب خواهیم داشت. از برنامه‌های جذاب کنگره نیز برگزاری محفل انس با قرآن کریم در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است که پنجشنبه شب ۲۶ بهمن ماه برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه در فواصل برنامه‌های کنگره نیز از نوای خوش قاریان و حافظان حوزه سلامت بهره‌مند خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha