انقلاب اسلامی جلوه‌ای از نعمت مبعث رسول اکرم(ص) است
کد خبر: 4198538
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
حجت‌الاسلام پورمحمدی:

انقلاب اسلامی جلوه‌ای از نعمت مبعث رسول اکرم(ص) است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی که به تدریس موضوع حکمرانی قرآنی در جلسات هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن پرداخت، انقلاب اسلامی را جلوه‌ای از نعمت مبعث رسول اکرم(ص) دانست و گفت: در شرایط کنونی، وظیفه ما در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی سنگین‌تر از قبل است.

انقلاب اسلامی جلوه‌ای از نعمت مبعث رسول اکرم(ص) استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی؛ رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حضور در جلسات هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن به تدریس موضوع حکمرانی قرآنی پرداخت.

وی در ابتدای این جلسه که روز گذشته سه‌شنبه  17 بهمن و مصادف با سالروز شهادت امام کاظم (ع) برگزار شد، با تسلیت این روز گفت: همه ما باید افتخار کنیم به وجود ایشان و آثار بلند و جامع و مهدوی ایشان. امروز می‌خواهیم به چند مورد از آثار مادی و معنوی امام و جملات ایشان گذری بزنیم چرا که ایشان و تمامی ائمه حق زیادی بر گردن ما دارند و باید قدردان همت این حضرات باشیم و خدا را شاکر باشیم و همیشه سپاسگزار این نعمات بزرگ باشیم و صلوات و درودهای بی‌کران الهی را تقدیمشان کنیم.

پورمحمدی با اشاره به ایام مبارک دهه فجر و همچنین فرارسیدن مبعث حضرت رسول (ص) است، گفت: انقلاب اسلامی جلوه‌ای از نعمت مبعث رسول (ص) است که به ما رسیده بنابراین هر آن چیزی که خوب است مربوط به برکات پیامبر و ائمه(ع) است و هر چه عیب و ضعف هم هست از آن ماست. ما باید تلاش کنیم تا در قیامت شرمنده این بزرگواران نباشیم و حالا که خداوند متعال توفیق داده و چنین انقلاب بزرگی در اختیار مؤمنین قرار داده و جوانانی خونشان را در این راه فدا کردند وظیفه ما خیلی سنگین و بیش از گذشته است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: حال که این درخت، میوه و برازندگی‌اش نمایان شده و چشم همه دشمنانش را کور کرده باید در حفظ آن که بسیار هم سخت است کوشا بود تا مبادا طمع میوه‌ها و چشم‌نوازی مناظر زیبایش ما را غافل نکند و از حفاظت از آن غافل شویم.

وزیر اسبق کشور گفت: اینکه امروز وقتی گفته می‌شود اگر حکامی فسق کنند فوراً باید صلاحیتشان رد شود، این امر به آن معنی است که نظام در راستای حکمرانی قرآنی در حال پیشروی است چرا که در کشورهای دیگر خیلی از مردم می‌دانند که حکام فسق می‌کنند اما سکوت می‌کنند. حاکم باید صالح و سالم باشد و این برکت و تفکر شیعی است که امیرالمؤمنین(ع) به ما یاد داده‌اند و به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیاده شدن آن در کشور هستیم.

پورمحمدی تأکید کرد: امروزه یک فضایی در جامعه ایجاد شده که جو بسیار ناامید کننده را برای جوانان تصویر کرده به شکلی که خودشان را با غرب مقایسه می‌کنند که البته این مقایسه درست است اما وقتی می‌خواهیم چنین مقایسه‌ای داشته باشیم باید شرایط را بسنجیم. غرب نزدیک به صد سال است که روی نظم و پیشرفتش فکر کرده و سال‌ها جنگ و سختی را گذرانده تا به چنین نظمی رسیده اما انقلاب ما 40، 50 ساله است و این مقایسه عادلانه نیست.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: اگر منصفانه ببینیم ما خیلی دستاوردها داریم و سرعت پیشرفتمان هم بالا بوده است. به طور مثال  آمریکا آن سر دنیاست، اصلا هم جنگ ندیده و از ابتدا با ماجراجویی‌های توسعه‌طلبی شکل گرفته تا به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است ولی کشور ما که بعد از انقلاب هنوز خودش را پیدا نکرده است، درگیر جنگ شده  و بعد از آن هم، تحریم اما با وجود آن مشاهده می‌کنیم که ما قدرتمندیم و این قدرتمندی را نیز به رخ آمریکایی‌ها می‌کشیم.

وی ادامه داد: حکمرانی یک رسالت معنوی دارد و در جامعه دینی این رسالت، دعوت به خوبی‌ها است، حکمرانی قرآنی جاری نمی‌شود مگر با اخلاق‌مداری و جامعه باید روابطش براساس محبت و اخوت شکل بگیرد، چه مردم با مردم، چه حکومت با مردم و چه مردم با حکومت.

 

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی حسین‌زاده، دبیرکل بنیاد قرآن به ایراد سخن پرداخت و گفت: این دوره از مجالس ما تحت عنوان «طرح نظام تربیتی مدیران حکمران قرآنی» برگزار می‌شود که در حال حاضر مشغول برگزار کردن دومین دوره آن تحت عنوان دوره «شهید مصطفی چمران» هستیم. خوشبختانه مجموعه بنیاد قرآن سرآمد تولید محتوا بوده و در خصوص این موضوع هم در زمینه اجرایی و نظری و تطبیقی فعالیی صورت گرفته است.

حسین‌زاده در پایان گفت: همانطور که مستحضر هستید بنیاد قرآن هم در زمان انتخابات ریاست جمهوری با تشکیل ستاد سمر و هم در انتخابات مجلس با تشکیل ائتلاف قرآنیان و جبهه جهادی حکمرانی قرآنی فعالیت داشته و امیدواریم که در این دوره انتخابات باشکوهی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha