برگزاری 270 محفل انس با قرآن در ایام مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4200683
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
موجانی خبر داد:

برگزاری 270 محفل انس با قرآن در ایام مسابقات بین‌المللی قرآن

مسئول کمیته محفل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در سراسر کشور طی بازه زمانی اجرای مسابقات قرآن ایران گفت: از بیست‌و‌ششم بهمن تا دوم اسفندماه 270 محفل انس با قرآن در کشور برگزار می‌شود.

اجرای 270 محفل انس با قرآن در ایام مسابقات بین‌المللی

سیدمحمد موجانی، مسئول کمیته محافل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد برگزاری محافل در سراسر کشور، گفت: براساس دستوری که از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد، برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل انس با قرآن در ایام برگزاری مسابقات صورت گرفت. 

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی که در همه استان‌های کشور وجود دارد، محافل قرآنی را از 26 بهمن تا دوم اسفندماه و در بازه زمانی اجرای مسابقات از سوی اداره‌های قرآنی سازمان اوقاف در سراسر کشور برگزار کنیم. 

موجانی در مورد جزئیات این محافل بیان کرد: گزارش برگزاری تعداد این محافل، قاریان مطرح حاضر در این محافل و... پنجشنبه سوم اسفندماه و در زمان دیدار با مقام معظم رهبری اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

مسئول کمیته محافل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران گفت:‌ همزمان با سراسر کشور در شهر تهران نیز طی ایام برگزاری مسابقات، در پنج مسجد و پنج بقعه متبرکه محافل انس با قرآن را با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی که به مسابقات دعوت شده‌اند، اجرا کردیم. 

وی افزود: علاوه بر این، پنج محفل انس با قرآن دیگر هم از سوی بانوان در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار شده است، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز هفت محفل انس با قرآن را با در مناطق مختلف این استان برگزار کرده است. 

موجانی در مورد تعداد کلی این محافل تأکید کرد: بر اساس برنامه باید 200 محفل انس با قرآن در ایام برگزاری مسابقات اجرا می‌شد، اما بر اساس برآوردها تا روز آخر مسابقات حدود 20 محفل انس با قرآن در تهران و 250 محفل نیز در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha