درخشش روشندل مصری در دومین شب مسابقات قرآن دبی
کد خبر: 4205533
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

درخشش روشندل مصری در دومین شب مسابقات قرآن دبی

دومین شب مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی شاهد رقابت 7 حافظ کل قرآن مدعی کسب رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات بود که یوسف السید عبدالمعطی الأشعل، حافظ یتیم و روشندل مصری در این شب اجرای فوق‌العاده‌ای داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان، در دومین شب بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن جایزه دبی که شامگاه چهارشنبه، 23 اسفندماه، برگزار شد، حميد محمد شاكيل از پرتغال، أبوبكر عبدالرازق از تاجیكستان، يوسف السيد عبدالمعطي الأشعل از مصر، شعيب شرف الدين محمد از هند، جمال علمی عمر از دانمارک، عبدالله شريف عيسی از تایلند و أسدالله سعد بادالو از استرالیا به رقابت پرداختند. 

در دومین شب این رقابت‌ها که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگ و علم دبی برگزار شد، حافظانی در سکوی مسابقات حاضر شدند که حداقل 5 نفر از آن‌ها قادر به کسب رتبه‌های برتر هستند.

یوسف السید عبدالمعطی المشعل، حافظ روشندل مصری با اجرای زیبا و تسلط در ارائه محفوظات قرآنی و خاموش نگه‌‌ داشتن زنگ هشدار کمیته داوران، ستاره درخشان دومین شب رقابت‌ها بود.

یوسف الأشعل 20 ساله، دانشجوی دانشکده علوم قرآنی دانشگاه الازهر است که نابینا متولد شده، اما خداوند متعال به او توفیق حفظ قرآن را در سال‌های ابتدایی زندگی‌اش داده است، به طوری که حفظ آن را از سه سالگی آغاز کرد و در 8 سالگی به پایان رساند.

رضوان جادوت، سفیر استرالیا در امارات نیز که برای حمایت از نماینده کشورش به سالن مسابقات آمده بود، در این باره گفت: رقابت‌های قرآن جایزه دبی از جمله بهترین مسابقات قرآنی است که مسلمانان در ماه رمضان منتظر آن هستند و در سراسر جهان مشهور شده است، به طوری که هر حافظ قرآنی مشتاق شرکت در این رویداد است و حضور در آن را برای خود مایه افتخار می‌داند.

یادآوری می‌شود، بیست و هفتمین دوره مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن دبی، شامگاه سه‌شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفندماه) با حضور نمایندگان ۷۰ کشور از سراسر جهان در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگ و علم دبی آغاز شد و امیر هادی بایرامی، روشندل و حافظ کل قرآن، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت‌ها است.

جواد بارسامهر 

انتهای پیام
captcha