اذانگاهی نوروزی در مسجد جامع یزد طنین‌انداز شد
کد خبر: 4207053
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

اذانگاهی نوروزی در مسجد جامع یزد طنین‌انداز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به تلاقی بهار طبیعت و معنویت از طنین اذانگاهی نوروزی با حضور 10 نفر از قاریان و حافظان ممتاز استان، در مسجد تاریخی جامع یزد خبر داد.

طنین اذانگاهی نوروزی در مسجد جامع یزداحسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به طنین اذانگاهی نوروزی در مسجد تاریخی جامع یزد، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اذانگاهی نوروزی و مناجات‌خوانی با حضور 10 نفر از قاریان و مرتلان ممتاز استان انجام شد.

عابدی، هدف از این طرح را معنویت‌بخشی به اماکن تاریخی و گردشگری توصیف کرد و افزود: قرآنیان استان قبل از اذان ظهر و مغرب به تلاوت قرآن و مناجات‌خوانی پرداخته و سپس صدای اذان در مسجد تاریخی جامع یزد طنین‌انداز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان بیان کرد: سال 1402، دو نمایشگاه قرآن و عترت برپا شد که نهمین نمایشگاه اوایل سال در محل نمایشگاه‌های دائمی استان و دهمین نمایشگاه در تالار مرکزی و در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی ادامه داد: دهمین نمایشگاه قرآن و عترت یزد به عنوان اولین استان برگزارکننده، فعالیت خود را با تمرکز بر نوآوری‌های قرآن و همچنین فضای مجازی و قرآن آغاز کرد و شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسساتی از استان‌های قم، مشهد، تهران و شیراز حضور داشتند و در کنار آن مؤسسات قرآنی استان نیز به معرفی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده پرداختند. غرفه‌ای ویژه نیز برای معرفی طرح بالندگی چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم و طرح بزرگ جلسات خانگی قرآن کریم ایجاد شد تا به‌صورت ویژه به معرفی این طرح‌ها بپردازند.

عابدی با اشاره به استقبال پرشور مردم از دهمین نمایشگاه قرآن و عترت یزد یادآور شد: در حاشیه نمایشگاه نیز برنامه‌های جنبی برگزار شد که می‌توان به محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی و با حضور پرشور اقشار مختلف و جامعه قرآنی استان اشاره کرد. محفل شاد ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای گروه‌های سرود، اجرای مسابقه و... از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه بود.

انتهای پیام
captcha