کارهای اربعین را به عنوان یک تکلیف فردی و اجتماعی انجام دهیم
کد خبر: 4210801
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

کارهای اربعین را به عنوان یک تکلیف فردی و اجتماعی انجام دهیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای کارهای اربعین نه به عنوان یک تکلیف اداری به عنوان یک تکلیف فردی و اجتماعی باید احساس تکلیف داشته و کار را انجام دهیم.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین در نشست خبری ستاد اربعین حسینی(ع) استان، گفت: در مقطع زمانی قرار داریم که دنیای استکبار و صهیونیسم دست به دست هم دادند تا ضربه‌ایی به اسلام و امت شیعی وارد کنند.

وی افزود: از چندین سال قبل جنگ ترکیبی را برنامه‌ریزی کرده و از هر اقدامی برای فروگذاری انقلاب اسلامی استفاده کردند.

طالبی گفت: از ۶ ماه گذشته رژیم صهیونیستی حمله ناجوانمردانه‌ایی به شهر غزه کرده و نسل کشی تمام عیاری نسبت به منطقه داشته است و بر همه واضح است با وجود اینکه فلسطین از هیچ تجهیزات و امکاناتی برخوردار نیستند ولی به طور شبانه روزی از سنگین ترین بمب‌ها استفاده کرده و روزانه جوانان و کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند و هیچ ترسی از این اقدامات ندارند.

معاون سیاسی استانداری بیان کرد: همایش عظیم اربعین فرصت خوب و مهمی است که تمام آزادی خواهان از این فرصت استفاده کنند و اتحاد خود را نشان می‌دهند لذا برای اینکه این همایش عظیم و این رویداد منحصر بفرد که بعد حج ابراهیمی این رویداد مهمی است.

وی ادامه داد: برای تقویت نیز باید پشتیبانی‌های لازم از زائران صورت گیرد و وظیفه ما است که حمایت کنیم و زمینه زیارت راحت را فراهم کرده و در نتیجه نه به عنوان یک تکلیف اداری به عنوان تکلیف فردی و اجتماعی باید احساس تکلیف داشته و کار را انجام دهیم.

طالبی بیان کرد: در مواردی که تقسیم کار انجام گرفته باید به نحو احسنت پیگیری و آن‌ها را به اجرا دربیاوریم و زمینه‌ایی را فراهم کنیم برای زائران که در حداقل آسایش بتوانند زیارت خود را انجام داده و به وطن خود برگردند و سال به سال در راستای تقویت عظیم فرهنگی و زیارتی زمینه ساز باشیم.

معاون استانداری بیان کرد: حوزه حمل نقل و راهداری با شرکت مسافربری چه در داخل و خارج استان با مناسب‌ترین قیمت نیز برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: ستاد اربعین اعتبار مالی ندارد و هر فردی بایستی جهادی و انقلابی به عنوان یک امر اعتقادی کاری انجام داده و با انگیزه کار کنند.

موسی جوینده، رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی گفت: ممنوعیت بردن کپسول گاز باید حذف شود چرا که معضل بوده و برای ما هزینه در پی دارد با وجود نیاز ۱۵۰۰ کپسول که در عراق هر کپسول ۴۵۰ هزار تومان است باید مکاتبه برای رفع این ممنوعیت انجام شود. 

وی گفت: ۱۵۵ کامیون کار را دنبال می‌کنند و مدیریت نیز در این زمینه انجام می‌شود لذا در سال گذشته در کاظمین به به هر کامیونی ۲۰۰ لیتر گازوئيل رایگان داده شد.

جوینده گفت: بحث حل مشکل اینترنت زائرین باید در دستور کار قرار گیرد پارسال از محل بودجه‌های اربعین دستگاه ۱۲۰ میلیونی خریده شد که ۳ هزار نفر توانستند استفاده کنند لذا بسترها باید آماده باشد تا بتوان کاری انجام داد.

رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته ۷۵ تریلی آب تخلیه و مصرف کردیم و لذا امکان و ظرفیت میسر نمی‌شود مگر اینکه همه کمیته‌ها بیایند تا بتوانیم کار را دنبال کنیم.

وی گفت: بحث آموزش زائرین باید مدنظر قرار گیرد تا مردم اطلاعی داشته باشند که چگونه بیایند و چه چیزهایی را با خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha