عملیات «وعده صادق» افتخارآفرینی برای محور مقاومت است
کد خبر: 4211350
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
نماینده جنبش امل لبنان در وبینار ایکنا:

عملیات «وعده صادق» افتخارآفرینی برای محور مقاومت است

صلاح فحص با بیان اینکه دشمن صهیونیستی از توان نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ایران اطلاع نداشت تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» باعث افتخار محور مقاومت بوده است و ایران با قدرت نظامی قوی و دقیق خود توانست با انواع تاکتیک‌های نظامی، ضربه محکمی به دشمن صهیونیستی بزند که پیش از این سابقه نداشته است.

پاسخ بی‌سابقه ایران به دشمن صهیونیستی افتخارآفرینی برای محور مقاومت است

به گزارش ایکنا، وبینار بین‌المللی «وعده صادق؛ اقتدار ایرانی و تنبیه متجاوز» امروز، یکشنبه دوم اردیبهشت ماه، ساعت ۱۱ صبح به صورت برخط بر بستر آپارات به نشانی https://www.aparat.com/iqnanews/live برگزار شد.

عباس خامه‌یار؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب، باقر درویش؛ رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، شیخ یوسف قاروط؛ نماینده مجلس اعلای شیعیان لبنان در سوئد و صلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان در تهران سخنرانان حاضر در این وبینار بودند.

صلاح فحص، نماینده جنبش أمل لبنان در تهران طی سخنانی در این وبینار تصریح کرد که پاسخ ایران به تجاوز دشمن صهیونیستی علیه کنسولگری در دمشق در عملیات موسوم به وعده صادق، این حقیقت را نشان داد که ایران قادر است به هرگونه تجاوز به خود پاسخ دهد نه فقط از نظر دفاعی بلکه به صورت تهاجمی و نیروی نظامی و اطلاعاتی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در ادامه ویدئوی سخنرانی صلاح فحص را مشاهده می‌کنید:

مشروح سخنان صلاح فحص در ادامه از نظر می‌گذرد: 

خواهران و برادران عزیز، سلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

بعد از 14 روز از حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران،‌ ایران در سالگرد جنگ خندق پاسخ داد؛ یک پاسخ موشکی قوی و همه جانبه علیه اهداف استراتژیک از شمال سرزمین‌های اشغالی تا جنوب آن. 

در ابتدا باید به سطح بالای توان نظامی، سیاسی، دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و صلابت تصمیم‌گیرندگان تأکید کنیم زیرا این عملیات در لحظه حساس و دشوار بین‌المللی و منطقه‌ای از جنبه‌های مختلف در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و نکبت صهیونیستی که در 7 اکتبر 2023 به آن دچار شد انجام گرفت.

تجاوز به غزه به کل جهان نشان داد که صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنها از آمریکا و کشورهای غربی نمی‌توانند مقاومت را در فلسطین و منطقه از بین ببرند؛ تمام کاری که کردند ارتکاب جنایات جنگی و خراب کردن خانه‌ها بر سر ساکنان آنها و کشتار کودکان و زنان با وحشیانه‌ترین جنایات جنگی بود. 

متأسفانه آنها کسانی هستند که مدعی حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات هستند. آنها تحت حمایت جامعه کشورهای عربی و دیگر کشورها و کسانی که مدعی  آزادی و حقوق حیوانات هستند مرتکب انواع جنایات جنگی شده‌اند. آنها حتی یک اسیر ما را آزاد نکردند و می‌خواستند مقاومت فلسطین را از بین ببرند به همین دلیل صهیونیست‌ها در آنچه می‌خواستند ناکام شدند. برای همین تصمیم گرفتند دامنه جبهه‌ها را گسترش دهند و جنگ منطقه‌ای ایجاد کنند تا به پیروزی دست یابند. از همین رو اقدام به حمله به کنسولگری ایران در سوریه کردند. آنها معتقد بودند که کشاندن ایران به جنگ مستقیم باعث می‌شود آمریکا و دیگر کشورها وارد جنگ شوند.  

آنها از توان نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ایران اطلاع نداشتند. از این رو، پاسخ ایران باعث افتخار محور مقاومت بوده است و ایران با قدرت نظامی قوی و دقیق خود توانست با انواع تاکتیک‌های نظامی، ضربه محکمی به دشمن صهیونیستی بزند که پیش از این سابقه نداشته است.

ما نمی‌خواهیم وارد جزئیات اجرای این عملیات شویم. ولی می‌توانیم به چند نکته مهم در این پاسخ اشاره کنیم:

نخست: ایران در تثبیت یک معادله استراتژیک جدید موفق شد که بر اساس این معادله، حمله به هر نقطه از خاک ایران چه در داخل و چه در خارج خط قرمز است و باید مستقیماً به آن پاسخ نظامی داد.

دوم: پاسخ ایران به رغم تهدیدات بزرگی رخ داد که ایالات متحده و کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام داده بودند.

سوم: پاسخ ایران این حقیقت را نشان داد که ایران قادر است به هرگونه تجاوز به خود پاسخ دهد نه فقط از نظر دفاعی بلکه به صورت تهاجمی و نیروی نظامی و اطلاعاتی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد.  

چهارم: می‌توانیم بگوییم پاسخ نخست ایران نسبت به توان بسیار عظیمی که در اختیار دارد ناچیز بود؛ این از نظر دانش نظامی یک واقعیت است که در حمله اول نباید همه توان خود را نشان داد. 

شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با این عملیات با وجود اینکه از چند ساعت قبل از آن اطلاع داشت نشان از قدرت بالای ایران دارد. با وجود آمادگی نظامی و اطلاعاتی و سیستم دفاع هوایی پیشرفته رژیم صهیونیستی و کشورهای هم‌پیمان آن و رصد موشک‌ها از لحظه شلیک و مسافت طولانی و عبور از چندین کشور، پهپادها و موشک‌ها با موفقیت به پایگاه‌های نظامی این رژیم برخورد کردند و این رژیم نتوانست در مقابل این حمله بایستد. اگر کمک کشورهای خارجی به‌ویژه آمریکا نبود، 98 درصد از موشک‌ها و پهپادها وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شد. 

از این رو برای ما روشن است که اسرائیل حتی در برابر یک عملیات بسیار کوچک از سوی جمهوری اسلامی ایران قادر به دفاع از خود نیست. این عملیات ثابت کرد که کل نیروی دفاعی اسرائیل بدون وجود حمایت‌های آمریکا و اروپا در پاسخ به یک عملیات کوچک، ناتوان است. 

شکست دوم این بود که با وجود تهدیدات ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی در صورت پاسخ، ایران توانست واکنش نشان دهد و ثابت کرد از آمریکا و دیگران بیم ندارد و با وجود تهدیدات بزرگ آمریکایی‌ها می‌تواند پاسخ دهد. 

حجم زیان‌های مادی که به رژیم صهیونیستی وارد شد بسیار بزرگ بود، زیرا پاسخ ایران بیش از 5 تا 7 درصد از زیانی که به اسرائیل وارد شد هزینه نداشت. اول اینکه سیستم دفاع موشکی اسرائیل خسارت دید. دوم این رژیم از موشک‌هایی استفاده کرد که قیمت آن به چندین میلیارد دلار می‌رسد؛ هجوم اسرائیلی‌ها به سوی فرودگاه بن گوریون برای فرار از سرزمین‌های اشغالی و حالت وحشتی که در مدت 14 روز بر سرزمین‌های اشغالی حاکم شده بود همه اینها نشانه شکست اسرائیل در این عملیات است. 

اسرائیل هرچقدر تلاش کند که به پیروزی دست یابد، نمی‌تواند به تنهایی این کار را بکند. عملیات طوفان الاقصی نخستین پیروزی بزرگ بر دشمن غاصب و پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، دومین پیروزی بزرگ بود.

به نظرم زمان شکست برای اسرائیلی‌ها و موعد پیروزی‌های حماس و مقاومت فرارسیده است و ان‌شاءلله موفقیت‌های بیشتر در آینده در پیش خواهد بود.

روح انگیز انوشی

انتهای پیام
captcha