پیشرفت چابهار به توسعه منطقه کمک می‌کند
کد خبر: 3871685
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

پیشرفت چابهار به توسعه منطقه کمک می‌کند

گروه اقتصاد ــ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و پیشرفت بندر چابهار می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و همچنین توسعه منطقه شود، به‌خصوص در شرایط تحریم، این مسئله اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز، سه‌شنبه 24 دی‌ماه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده چابهار، گفت: شهر چابهار و منطقه آزاد دریچه ورود به دریای عمان است و خیلی پیش از این باید مسئله پیشرفت آن مورد بررسی و اقدام قرار می‌گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این، کالاها برای بارانداز به اسکله شهید رجایی می‌رفتند که با توسعه بندر چابهار دیگر نیازی نیست مسیر طولانی بندر عباس طی شود.

وی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت بندر چابهار می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و همچنین توسعه منطقه شود، به‌خصوص در شرایط تحریم، این مسأله اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: طرح الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد اقتصادی چابهار یک اقدام ویژه بود که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. البته الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد اقتصادی چابهار برا‌ی خود این بنادر نیز خوب و پر منفعت است.

وی افزود: این الحاق کمک بسیار زیادی در راستای سرعت گیری توسعه و بالا رفتن سرمایه گذاری خواهد شد و از این رو این اقدام مجلس خیلی خوب و عاقلانه بود. این اقدام از طرف دیگر به رونق تولید نیز کمک خواهد کرد و در بالا رفتن مقدار صادرات کشور نیز سهیم خواهد بود؛ اکنون حجم کالا های ورودی به بندر بیشتر شده که موجب اشتغال نیز شده و از طرف دیگر صادرات نیز افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: مسئله توسعه ریلی استان سیستان و بلوچستان نیز بسیار مهم است که با درایت رهبری، اختصاص بودجه مخصوص برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو پروژه ریلی چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد برای انتقال کالاهای ورودی از دریا بسیار مهم است و با این اتصال بازرگانی ما به آسیای میانه وصل خواهد شد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون شاهد آن هستیم که فرمایش مقام معظم رهبری در مورد توجه به سواحل مکران کم کم دارد محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha