توزیع ۴ هزار تن اقلام امدادی در مناطق سیل‌زده بلوچستان
کد خبر: 3875891
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

توزیع ۴ هزار تن اقلام امدادی در مناطق سیل‌زده بلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: تا به امروز بیش از ۴ هزار تن اقلام امدادی از سوی هلال‌احمر، ستاد مدیریت بحران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منطقه ارسال و میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، گفت: سامانه بارشی قوی از 20 دی‌ماه وارد استان شد و در عرض کمتر از 48 ساعت، کل شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان را دربرگرفت و منجر به وقوع سیلاب در این مناطق شد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی در حوزه فنوج به میزان 226 میلی‌متر گزارش شد، ادامه داد: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته، 100 درصد افزایش داشت؛ این بارندگی‌ها 14 شهرستان و یک‌هزار و 542 روستا را تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری بیان کرد: وسعت آب‌گرفتگی بیش از 100 هزار کیلومتر مربع بود، بطوری که 63 هزار کیلومتر مربع در وضعیت بحرانی قرار گرفت، یعنی بیش از 50 درصد وسعت استان درگیر شد.

وی افزود: ما هشدارها و اطلاع‌رسانی را از دهیاری‌ها و بخشداری‌ها آغاز کردیم. سپس از طریق صداوسیما، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی هشدار دادیم، اما از آنجایی که اکثر مردم روستاها دسترسی به رسانه ندارند، حتی با بلندگو اقدام به اطلاع رسانی کردیم و نتیجه این شد که بحمدالله هیچ گونه تلفات جانی نداشته باشیم.

ارجمندی اظهار کرد: پس از این‌که رهبر معظم انقلاب در پیامی، همه مسئولان را برای کمک به سیل‌زدگان فراخواندند، سیل مهربانی از همه سو روان شد و شاهد حضور شخص رئیس جمهور، رئیس مجلس و ده‌ها وزیر بودیم؛ همچنین هموطنان ما از سرتاسر کشور به کمک سیل‌زدگان شتافتند و صحنه‌های زیبایی از همدلی شکل گرفت.

وی ادامه داد: تا به امروز بیش از 4 هزار تن اقلام امدادی از سوی هلال احمر، ستاد مدیریت بحران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منطقه ارسال و میان سیل‌زدگان توزیع شده است؛ همچنین نهایت دقت صورت گرفته تا اقلام به دست نیازمندان واقعی برسد.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد 14 تیم فقط کار گزارش دادن را به عهده داشتند، یعنی در روستاها حضور پیدا کرده و به ما اعلام می‌کردند که چه روستایی، چه کالاهایی نیاز دارد و وضعیت به چه صورت است.

وی افزود: در روزهای اول، 5 بالگرد برای امدادرسانی به منطقه آمد، اما بعد کار امدادرسانی با کمک 13 بالگرد از سوی ارتش، سپاه و هلال احمر در منطقه ادامه یافت؛ همچنین 183 فروند قایق نیز به کمک سیل‌زدگان آمد که حدود 30 قایق متعلق به نیروی دریایی سپاه و مابقی از سوی مردم منطقه بود.

ارجمندی اظهار کرد: در مجموع 3 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت وارد شده است که بیشترین خسارات مربوط به راه‌ها (29 درصد)، مسکن (25 درصد) و کشاورزی (10 درصد) می‌شود.

انتهای پیام
captcha