بالگردهای سپاه در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3871551
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

بالگردهای سپاه در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فعالیت سه فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، سه‌شنبه 24 دی‌ماه به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان وارد فرودگاه کنارک شد.

وی در بدو ورود، در جمع خبرنگاران گفت: از همان ساعات اولیه سیلاب با حضور میدانی و استقرار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و فعالیت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان کار امدادرسانی به سیل‌زدگان این استان آغاز شده است.

این مقام عالی‌رتبه نظامی بیان کرد: در حال حاضر سه فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. همچنین به زودی بالگرد نیروی دریایی سپاه نیز جهت امدادرسانی بهتر به منطقه اعزام خواهد شد.

وی با بیان این‌که نیروی دریایی سپاه هم‌اکنون در حال انتقال امکانات خود به مناطق سیل‌زده این استان است، افزود: پنج گروه مهندسی سپاه نیز با 50 دستگاه ماشین آلات در حال بازگشایی مسیرها و راه‌های بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این ماشین‌آلات علاوه‌ بر بازگشایی مسیرها، جلوی پیشروی سیل در مناطقی که تحت محاصره سیلاب قرار دارند را نیز می‌گیرند.

وی اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه پاسدران طی دو روز گذشته امکانات بسیار خوبی وارد مناطق سیل‌زده کرده است. گروه‌های جهادی و بسیجیان محلی نیز وارد عمل شده و در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب استان هستند.

سلامی گفت: امروز یک بیمارستان صحرایی با امکانات پیشرفته در جنوب سیستان و بلوچستان مستقر خواهد شد و به‌صورت تخصصی به درمان بیماران خواهد پرداخت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که ما تمام امکانات استان‌های همجوار و استان‌های معین را به سمت منطقه گسیل خواهیم کرد، بیان کرد: سپاه پاسداران تمام امکاناتی که در منطقه دارد را برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان به‌کار خواهد گرفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha