آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3872682
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ در حالی دهمین روز از آغاز بارندگی‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب در نقاط مرکزی و جنوبی سیستان‌وبلوچستان را سپری می‌کنیم که این مناطق همچنان درگیر سیل هستند و امدادرسانی به‌صورت هوایی و زمینی ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در حالی دهمین روز از آغاز بارندگی‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب در نقاط مرکزی و جنوبی استان را سپری می‌کنیم که این مناطق همچنان درگیر سیل هستند و امدادرسانی بصورت هوایی و زمینی ادامه دارد.

طی روزهای گذشته، مسئولان عالی‌رتبه کشوری از جمله رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیران کشور، نیرو، ورزش و جوانان، ارتباطات، بهداشت و درمان و همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران به منطقه آمده و از نزدیک بر وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده نظارت کردند.

آمادگی مجلس برای کمک به سیل‌زدگان

علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه، 29 دی‌ماه‌ مجلس گفت: نمایندگان و کمیسیون‌ها آماده گره‌گشایی و خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده استان سیستان‌و‌بلوچستان هستند.

وی همچنین از رؤسای جمهور و مجلس شورای اسلامی برای حضور در جمع سیل‌زدگان قدردانی کرد و گفت: این کار باعث دلگرمی و کاهش آلام مردم سیل‌زده می‌شود.

رحیمی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نیز علاوه بر همدردی، در خدمت مردم بلادیده استان سیستان‌و‌بلوچستان است و در صورت نیاز نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی برای گره‌گشایی از مشکلات سیل‌زدگان آمادگی دارند.

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان

ارسال چهارمین محموله کمک‌رسانی ارتش به مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان

امیر جعفری، فرمانده پایگاه دهم شکاری کنارک گفت: چهارمین محموله کمک‌رسانی ارتش به مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان امروز به این مناطق ارسال شد. این محموله کمکی شامل اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی می‌شود.

وی با اشاره به مسدود یا طولانی بودن راه‌های ارتباطی و اهمیت تسریع در کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده جوب استان افزود: از ابتدای سیلاب یک پل هوایی میان تهران و پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد در کنارک برقرار شده و کمک‌رسانی هوایی در حال انجام است.

فرمانده پایگاه دهم شکاری کنارک بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ تن مایحتاج اولیه به مناطق سیل‌زده استان ارسال شده است.

بیش از ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان در سیلاب خسارت دید

غلام حیدر زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بر اثر سیلاب اخیر، ۲۵ هزار و ۶۴۵ هزار هکتار از مزارع و هفت هزار و دو هکتار از باغات این استان دچار خسارت شد.

وی ادامه داد: همچنین در جریان این سیلاب هفت هزار و ۳۲۲ رأس دام سنگین و سبک، یک‌هزار و ۴۶۸ حلقه چاه، ۵۴۰ رشته قنات، یک‌هزار و ۲۰۸ واحد دامداری، ۶۲۰ کلنی زنبور عسل، شش واحد مرغداری و ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب نیز آسیب دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آسیب به چهار هزار و ۳۹۵ هکتار سیستم آبیاری نوین، ۱۰۲ کیلومتر لوله انتقال آب و ۱۶۱ کیلومتر جاده دسترسی را از دیگر پیامدهای سیلاب اخیر در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان ذکر کرد.

زورقی افزود: در مجموع سیلاب در ۱۵ شهرستان استان بیش‌از ۶۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی منطقه خسارت وارد کرده است.

بخش راه سیستان‌وبلوچستان ۹۵۲ میلیارد تومان خسارت دیده است

عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان‌و‌بلوچستان گفت: بیشترین خسارات سیلاب اخیر این استان با ۹۵۲میلیارد تومان به بخش راه وارد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون‌بر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارات سیل در سیستان‌و‌بلوچستان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بخش مسکن با ۸۲۰ میلیارد تومان و کشاورزی با ۷۴۷ میلیارد تومان در رده‌های بعدی خسارات سیل این استان قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری افزود: وقوع سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان‌و‌بلوچستان به حدی بود که با گذشت حدود ۱۰ روز همچنان ۷۷ روستای استان دچار قطعی آب هستند.

وی ادامه داد: ۳۵۹ روستای این استان در سیلاب اخیر دچار قطعی آب شدند که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای آب و فاضلاب تاکنون آب ۲۸۲ روستا به شبکه وصل شده است.

ارجمندی از قطع ارتباط ۳۰ روستای گرفتار سیل در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این روستاها در مسیر رودخانه‌های محلی قرار دارند همچنان راه ارتباطی آنان قطع و امدادرسانی از طریق قایق و بالگرد درحال انجام است.

این مقام مسئول بیان کرد: برق ۸۲۵ روستای سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان نیز قطع شده بود که این مشکل برطرف شده است.

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان

سرم ضد نیش مار و عقرب برای مناطق سیل‌زده تأمین شده است

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرم ضد نیش مار و عقرب به تعداد کافی برای مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌و‌بلوچستان تأمین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: تمام کادر بهداشتی درمانی در حالت آماده‌باش کامل بوده و در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند تا مشکل و بیماری به وجود نیاید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کادر پزشکی سیستان‌و‌بلوچستان مدیریت کردند تا در مناطق سیل‌زده این استان بیماری واگیردار شیوع پیدا نکند. برای جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیردار، پیشگیری به طور جد دنبال شد.

وی افزود: لاشه دام‌های تلف شده بر اثر سیلاب در جنوب استان جمع‌آوری و دفن شده و تنها مقدار کمی باقی مانده است.

نمکی اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در این مدت ۱۶۹ مادر باردار پر خطر را به مکان‌های امن منتقل که ۵۲ نفر از این مادران زایمان کردند.

این مقام مسئول همچنین از تلاش‌های کادر بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای خدمات‌رسانی در سیل چابهار و سایر نقاط قدرانی کرد و افزود: هیچ بیماری در منطقه تاکنون رخ نداده‌ است.

امدادرسانی به 78 هزار سیل‌زده

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌و‌بلوچستان گفت: از ابتدای وقوع سیلاب تاکنون به 78 هزار و 847 آسیب‌دیده امدادرسانی شده است؛ همچنین ۱۰ هزار و ۷۶۱ نفر سیل‌زده نیز در ۲ هزار و ۲۳۷ دستگاه چادر امدادی اسکان یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: نیروهای هلال احمر استان با ۲ فروند بالگرد برای امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل تاکنون افزون‌بر ۱۱۸ سورتی پرواز انجام دادند.

وی گفت: در حال حاضر خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده در ۶۵۵ روستای جنوب استان توسط سه هزار و ۲۱۵ نجاتگر در قالب ۸۲۳ تیم عملیاتی با به‌کارگیری ۶۳۹ دستگاه خودرو هلال احمر در حال انجام است.

راشکی توزیع یک‌هزار و ۵۰۶ بسته مواد غذایی، ۱۲ هزار و ۱۳۷ قوطی کنسرو و ۶ هزار و ۸۶۴ کیلوگرم اقلام غذایی را از جمله اقلام توزیع شده میان سیل‌زدگان استان عنوان کرد.

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha