امدادرسانی به ۷۴ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3872297
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

امدادرسانی به ۷۴ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: همزمان با آغاز بارندگی‌های سیل‌آسا در استان که منجر به وقوع سیل شد، نیرو‌های امدادگر استان به‌حالت آماده‌باش درآمده و تاکنون به ۷۴ هزار و ۷۴۴ نفر آسیب‌دیده از سیل امدادرسانی شده است.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: همزمان با آغاز بارندگی‌ها در استان که منجر به وقوع سیل شد، نیروهای امدادگر استان به‌حالت آماده‌باش درآمده و تاکنون به 74 هزار و 744 نفر آسیب‌دیده از سیل امدادرسانی شده است.

وی با بیان این‌که این تعداد شامل 16 هزار و 435 خانوار می‌شود، افزود: طی این هشت روز، یک‌هزار و 979 خانوار سیل‌زده در جنوب استان به تعداد هشت هزار و 877 نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: همچنین در این مدت یک‌هزار و 942 دستگاه چادر امدادی، سه هزار و 712 تخته موکت، هشت‌هزار و 444 تخته پتو و شش‌هزار و 876 کیلوگرم نایلون نیز میان آسیب‌دیدگان توزیع شد.

وی با اشاره به این‌که ۶۵۵ روستا و ۱۵ شهرستان‌ استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند، ادامه داد: امدادرسانی به مناطق سیل‌زده توسط دو هزار و 822 نفر روز نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۷۱۷ گروه عملیاتی و به‌کارگیری ۵۶۰ خودرو امدادی و عملیاتی صورت گرفت.

راشکی با بیان اینکه در حال حاضر دو فروند بالگرد هلال احمر در حال امدادرسانی هوایی هستند، اظهار کرد: تاکنون 109 سورتی پرواز برای انجام عملیات نجات، جستجو و توزیع اقلام امدادی در مناطق آسیب‌دیده انجام شده است.

وی همچنین به آمار توزیع اقلام امدادی بین حادثه‌دیدگان اشاره کرد و افزود: تاکنون 14 هزار و 356 بسته غذایی، هشت‌هزار و 640 قوطی کنسرو، چهار هزار و 528 کیلوگرم برنج، دو هزار و 96 کیلوگرم قند و شکر، سه هزار و 494 بطری آب معدنی و همچنین چای و روغن، حبوبات، فانوس و والور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری #۵۴*۱۱۲* و یا شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به‌ نام کمک‌های خیری جمعیت هلال احمر استان سیستان‌و‌بلوچستان واریز کنند؛ در زمینه کمک‌های غیرنقدی هم پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان آماده دریافت هستند.

امدادرسانی به ۷۴ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha