هجوم گاندوها به مناطق سیل‌زده بلوچستان شایعه است
کد خبر: 3871505
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

هجوم گاندوها به مناطق سیل‌زده بلوچستان شایعه است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر مشاهده یا حمله گاندو به سیل‌زدگان گزارش نشده و اخباری که در خصوص یورش ۳۰۰ گاندوی خشمگین به مناطق سیل‌زده منتشر شده، شایعه است.

وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر که موجب سرریز شدن سدها و طغیان رودخانه‌ها به‌ویژه در جنوب استان شد، وضعیت زیست‌محیطی منطقه شرایط خاصی پیدا کرد و طبیعتاً برای حیوانات مشکلاتی به‌ همراه داشت.

وی ادامه داد: سرریزشدن آب رودخانه‌ها، سردی هوا، شرایط جوی و استرس و تنش در حیات وحش این احتمال را ایجاد کرد که تمساح پوزه کوتاه (گاندو) از برکه خارج شده و در اثر امواج خروشان آب، از زیستگاه اصلی خود دور شود؛ لذا طی اطلاعیه‌ای از مردم خواستیم تا نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌ راکد شده، احتیاط کرده و حتی‌الامکان از تردد در این مناطق خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: با این‌حال خوشبختانه تاکنون هیچ موردی مبنی بر مشاهده یا حمله گاندو به سیل‌زدگان گزارش نشده و اخباری که در خصوص یورش 300 گاندوی خشمگین به مناطق سیل‌زده منتشر شده، کذب و شایعه است.

وی افزود: تصاویری هم که در فضای مجازی منتشر شده، آرشیوی بوده و مربوط به گذشته است؛ از مردم فهیم استان می‌خواهیم که تحت تأثیر اخبار کذب و رعب‌آور قرار نگرفته و اخبار را از منابع معتبر دنبال کنند.

پورمردان اظهار کرد: یگان حفاظت اداره‌کل محیط زیست در سراسر استان به حالت آماده‌باش بوده و جهت اطلاع‌رسانی و پایش در مناطق حضور فعال دارند؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست و تنها از هموطنان ساکن بلوچستان می‌خواهیم با هوشیاری و احتیاط بیشتری تردد کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی تمساح‌ها، از هم‌استانی‌های خواهشمندیم در زمان مشاهده هر گونه جانوران وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha