روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده بلوچستان مطلوب است
کد خبر: 3876499
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده بلوچستان مطلوب است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده جنوب استان مطلوب است، به‌طوری که امدادگران از لحظه وقوع سیلاب به منطقه اعزام شده و با کمک ۱۳ بالگرد و ۱۸۳ فروند قایق به خدمت‌رسانی پرداختند.

عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: بارندگی‌های 20 و 21 دی‌ماه موجب شد تا 100 هزار کیلومترمربع یعنی بیش از نصف مساحت استان دچار آب‌گرفتگی شود که از این میزان، 62 هزار کیلومتر مربع در حالت بحرانی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سیلاب اخیر یک‌هزار و 542 روستا را تحت تأثیر قرار داد، افزود: میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، 100 درصد رشد داشت، همچنین حجم آب پشت سدهای استان 199 درصد افزایش یافت.

مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری بیان کرد: این بارش‌ها تاکنون سه هزار و 400 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده که سهم بخش راه 29 درصد، مسکن 25 درصد، کشاورزی 23 درصد، شهرداری 10 درصد و آب و فاضلاب 7 درصد بوده و سایر بخش‌ها نیز با اعمال خسارت کمتری همراه بوده است.

وی گفت: روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده جنوب استان مطلوب است، به‌طوری که امدادگران از لحظه وقوع سیلاب به منطقه اعزام شده و با کمک 13 بالگرد و 183 فروند قایق به خدمت‌رسانی پرداختند؛ همچنین تاکنون در مجموع 678 گروه امدادی، جهادی و عملیاتی در منطقه حضور داشته‌اند.

ارجمندی اظهار کرد: همچنین 21 گروه پزشکی جهادی نیز به غیر از گروه‌های پزشکی ارتش و سپاه، با آورده یک میلیارد تومان دارو، به مردم مناطق سیل‌زده امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به انجام 200 سورتی پرواز در مناطق سیل‌زده توسط بالگردهای نظامی و امدادی، ادامه داد: در جریان این سیل، 267 مادر باردار نیز توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند و به نوعی جان 534 انسان نجات پیدا کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: با وجود وسعت سیلاب جنوب سیستان‌وبلوچستان، امدادرسانی‌ها به نحوی صورت می‌گرفت که اقلام و بسته‌های کمکی به‌طور یکنواخت در همه مناطق پخش و توزیع شود. دستگاه‌ها و نهادهایی نیز برای همکاری اعلام آمادگی کردند که تلاش شد تا از برخی از آن‌ها با توجه به تخصصی که داشتند در زمینه‌های دیگر از جمله موارد علمی و تحقیقاتی استفاده شود.

مدیرکل ستاد بحران استانداری گفت: دستور ساخت و بازسازی 24 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی صادر شده که 14 هزار واحد در حوزه روستایی و 2 هزار واحد در حوزه شهری است؛ همچنین 8 هزار واحد نیز باید بازسازی شود.

انتهای پیام
captcha