باران سیستان‌وبلوچستان را فراگرفت
کد خبر: 3870825
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

باران سیستان‌وبلوچستان را فراگرفت

گروه اجتماعی ــ سامانه بارشی که از شب گذشته وارد سیستان‌وبلوچستان شد، بارندگی‌های شدیدی در استان آغاز کرد که همچنان تداوم دارد؛ این بارندگی‌ها تمامی شهرستان‌های استان را فراگرفته و مدارس را به تعطیلی کشاند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سامانه بارشی که از شب گذشته وارد استان شد، بارندگی‌های شدیدی در استان آغاز کرد که همچنان تداوم دارد؛ این بارندگی‌ها تمامی شهرستان‌های استان را فراگرفته و مدارس را به تعطیلی کشاند.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی استان در این خصوص بیان کرد: با توجه به نقشه و مدل‌های جوی، سامانه بارشی تا صبح فردا، یکشنبه 22 دی‌ماه در استان فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که بیشنه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش از ۱۳۰ میلی‌متر برسد؛ همچنین در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش‌ها قابل توجه خواهد بود به طوری‌که انتظار می‌رود بیشینه بارش‌ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی تا غروب امروز است و فردا رفته رفته تضعیف خواهد شد، بطوری که به تدریج از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود.

126 تیم عملیاتی در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز از آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی و امدادی استان خبر داد و افزود: از روز گذشته، 126 تیم عملیاتی و امدادی جمعیت هلال احمر استان فعالیت‌های امدادی خود را آغاز کردند و تا پایان بارندگی‌ها در مناطق حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: تاکنون 17 نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در سیلاب توسط امدادگران هلال احمر نجات یافته‌اند؛ بطوری که از دو خودروی گرفتار در رودخانه‌های محلی سرباز 10 سرنشین و از دو خودرو در روستای گزگز شهرستان دلگان 7 نفر سرنشین نجات پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: نجات 2 نفر در مسیر طغیان رودخانه شهرستان سرباز، نجات و انتقال مادر باردار در شهرستان کنارک، راه اندازی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های کنارک، فنوج و قصرقند، تخریب یک باب منزل در شهرستان میرجاوه و انجام خدمات امدادی به خانواده مصدوم و همچنین تخریب یک منزل مسکونی در شهرستان دلگان و ارائه خدات امدادی به خانواده مصدوم از جمله اقدامات انجام شده تا این لحظه است.

طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی استان، این سامانه بارشی فردا، یکشنبه 22 دی‌ماه از مرزهای شرقی استان خارج خواهد شد. روز یکشنه با تشدید جریانات شمالی و وزش باد شدید شمالی، دمای هوای استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha