رسانه‌ها صحنه‌های همدلی در کمک به سیل‌زدگان را منعکس کنند
کد خبر: 3874011
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

رسانه‌ها صحنه‌های همدلی در کمک به سیل‌زدگان را منعکس کنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان گفت: در جریان سیل اخیر، با همه اتفاق‌های بد و خسارات بسیاری که به مردم و منطقه وارد شد، همدلی میان گروه‌های مختلف، مردم و مسئولان بسیار زیبا و تحسین‌برانگیز بود و این زیبایی‌ها باید منعکس شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمود دولت کردستانی، مدیرکل صداوسیمای استان امروز‌ شنبه، 5 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های استان با محوریت سیل، گفت: وظیفه روابط عمومی‌ها، ایجاد پل ارتباطی بین دستگاه مربوطه و رسانه‌ها‌ست؛ اگر این ارتباط به‌خوبی شکل نگرفته، آن روابط عمومی به وظیفه‌اش عمل نکرده است.

وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر، با همه اتفاق‌های بد و خسارات بسیاری که به مردم و منطقه وارد شد، آن همدلی میان گروه‌های مختلف، مردم و مسئولان بسیار زیبا و تحسین‌برانگیز بود و این زیبایی‌ها باید منعکس شود.

مدیرکل صداوسیمای استان بیان کرد: در سیل اخیر دیدیم که فرماندهان ارشد ارتش تا کمر در آب و گِل فرو رفته بودند و امدادرسانی می‌کردند؛ سپاه هرچه داشت به میدان آورد، هلال احمر با تمام ظرفیت خود پای کار آمد، مسئولان مختلف از رئیس مجلس و وزیران گرفته تا شخص رئیس جمهوری به منطقه آمدند و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

وی افزود: بحمدالله مسئولان بودجه و اعتبارات خاصی برای جبران خسارت‌های سیل در نظر گرفته‌اند که باید پیگیر باشیم تا محقق شود؛ کسانی که یک عمر در خانه‌های خشتی‌ و گِلی زندگی کرده‌اند، ان‌شاء‌الله صاحب خانه خواهند شد و این سیل، پایانی بر زندگی خشتی و گِلی خواهد بود.

کردستانی اظهار کرد: خدا را شاکریم که این سیل قدرتمند، تلفات جانی نداشت که این برمی‌گردد به اعلام به‌موقع ستاد مدیریت بحران استانداری که در ابتدا به بخشداری‌ها اعلام شد، اما در ادامه حتی با بلندگو به مردم اطلاع داده شد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار سیل هم خوب بود؛ از صداوسیما گرفته تا خبرگزاری‌ها، مطبوعات و حتی فضای مجازی، همه به‌خوبی به این جریان پرداختند. البته کاستی‌هایی هم وجود داشت؛ چراکه یک‌هزار و 542 روستا درگیر سیل بودند و پوشش کامل آن دشوار بود.

مدیرکل صداوسیمای استان بیان کرد: ما رسانه‌ها باید از دستگاه‌هایی که درگیر سیل بوده و خدمت‌رسانی می‌کنند، حمایت کنیم. نگذاریم برخی شیطنت کنند. بسیاری از افرادی که کوچک‌ترین قدمی در راستای کمک به سیل‌زدگان برنداشته‌اند، به‌دنبال پررنگ کردن کاستی‌ها بوده و مسئولان را به باد انتقاد و تخریب گرفته‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون 20 برنامه در سیمای استان (شبکه استانی هامون) در حال ضبط است تا خدمت‌رسانی ادارات در جریان سیل، اطلاع‌رسانی شود و از طرفی پیگیر هستیم تا بودجه‌هایی که مسئولان تصویب کردند، محقق شود.

کردستانی از مسئولان دستگاه‌های درگیر سیل خواست تا در قالب فیلم‌های 30 الی 45 دقیقه‌ای، روند خدمات‌رسانی خود را ضبط کرده و تحویل صداوسیمای استان دهند؛ این فیلم‌ها به‌صورت رایگان از شبکه استانی هامون پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha