کمک ۹۹۶ میلیون ریالی شرکت‌های حمل و نقل سیستان‌وبلوچستان به سیل‌زدگان
کد خبر: 3874195
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

کمک ۹۹۶ میلیون ریالی شرکت‌های حمل و نقل سیستان‌وبلوچستان به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان از کمک ۹۹۶ میلیون ریالی انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا به سیل‌زدگان جنوب این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: همزمان با بروز سیلاب در استان، تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل تحت پوشش این اداره‌کل همگام با مردم نوع‌دوست کشور اقدام به جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به مناطق سیل‌زده کردند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون 996 میلیون ریال به سیل‌زدگان کمک صورت گرفته است، افزود: تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالای سیستان‌وبلوچستان علاوه بر کمک نقدی، اقدام به اعزام بیش از ۱۰۰ دستگاه ناوگان باری حامل کمک‌های مردمی و صدور بیش از ۱۰۰ فقره بارنامه بدون اخذ کمیسیون و به‌صورت رایگان برای ناوگان حامل کمک‌های مردمی کردند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: همچنین تحویل سوخت رایگان توسط متصدی جایگاه سوخت پایانه بار به ناوگان حامل کمک‌های مردمی، پرداخت کرایه تعدادی از ناوگان توسط انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای استان به‌ویژه انجمن صنفی شهرستان خاش و کمک خودجوش شرکت‌های حمل و نقل شهرستان چابهار و حضور پررنگ آن‌ها در کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده از دیگر اقدامات قابل توجه مجموعه حمل و نقل جاده‌ای استان در سیلاب اخیر بوده است.

باقری اظهار کرد: همچنین با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و مؤسسات مسافری زاهدان و چابهار نیروهای امدادی داوطلب و اقلام اهدایی خیران به سیل‌زدگان از زمان بروز سیلاب تاکنون با اتوبوس‌های این مسیر به‌صورت رایگان به جنوب سیستان‌و‌بلوچستان منتقل شدند.

یادآور می‌شود، بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی‌ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تأثیر قرار داد که منجر به جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان سیستان‌وبلوچستان شده و ساکنان ۱۴ شهرستان و 1542 روستا را تحت تأثیر قرار داد.

انتهای پیام
captcha