خسارت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3871832
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

خسارت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، سیلاب اخیر تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، امروز چهارشنبه، 25 دی‌ماه گفت: تمامی ظرفیت‌های استان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بسیج شده و مسئولان نیز در کنار مردم به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، سیلاب اخیر تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است.

استاندار بیان کرد: از مجموع ۸۷۷ روستای سیستان‌و‌بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق ۸۱۲ روستا وصل شده است. همچنین آب ۲۴۵ روستا قطع شده بود که با تلاش گروه‌های شرکت آب و فاضلاب شبکه آب ۹۳ روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

موهبتی با بیان این‌که با به‌کارگیری بالگردها، روند خدمت‌رسانی سرعت بیشتری پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده استان مشغول به فعالیت و امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده هستند.

وی گفت: به‌‌منظور کنترل جریان سیلاب، ایجاد زیرساخت‌های پایداری از جمله احداث و تکمیل سدها، ساماندهی رودخانه‌ها، ایجاد و تکمیل سیل‌بندها و دیوارهای حفاظتی و همچنین لایروبی مسیر حرکت آب ضرورت دارد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: مقاوم‌سازی بناها و منازل مسکونی و استحکام‌بخشی به مسیرهای شهری و مطالعه و اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی از جمله نیازهای استان است.

وی ادامه داد: همچنین مطالعه و اجرای پل‌های بزرگ در محورهای مواصلاتی بین مراکز جمعیتی، ایجاد پایگاه‌های منطقه‌ای و مدیریت بحران برای تسریع در روند امدادرسانی از جمله ضرورت‌های استان به‌شمار می‌رود.

استاندار بیان کرد: طی این چند روز بالگردهایی برای عملیات امدادرسانی و تقویت انبارهای اداری جمعیت هلال احمر از جمله چادر امدادی، وسایل گرمایشی و بسته‌های موادغذایی اختصاص یافته است. ناوگان ماشین‌آلات سنگین استان نیز جهت نگهداری، مرمت و بهسازی مسیرهای روستایی مسدود شده پس از حوادث، تقویت شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha