امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3873488
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد

گروه اجتماعی ــ بعد از گذشت حدود دو هفته از بازندگی‌های سیل‌آسای سیستان‌وبلوچستان که منجر به وقوع سیلاب در مناطق مرکزی و جنوبی استان شد، هنوز تعداد زیادی از شهر‌ها و روستا‌ها در محاصره آب هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، با گذشت 13 روز از آغاز بارندگی‌های سیل‌آسا در استان که منجر به وقوع سیلاب در مناطق مرکزی و جنوبی استان شد، هنوز تعداد زیادی از شهرها و روستاها در محاصره آب بوده و امدادرسانی از زمین و هوا ادامه دارد.

۳۳ روستای سیستان‌وبلوچستان همچنان در محاصره آب

عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری گفت: سیلاب اخیر راه ارتباطی عمده روستاها را قطع کرد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۸۵۷ روستا باز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با گذشت 13 روز از وقوع سیلاب، 33 روستا در جنوب استان، همچنان در محاصره آب قرار دارند و امدادرسانی به آن‌ها از طریق بالگرد و ماشین‌آلات سنگین راهداری ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، خسارت سیلاب اخیر تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام شده، اما میزان دقیق خسارات پس از پایان امدادرسانی به اطلاع خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در سیلاب اخیر آب ۳۶۹ روستا قطع شده بود که با تلاش گروه‌های شرکت آب و فاضلاب، شبکه آب ۳۰۹ روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

ارجمندی افزود: تمامی ظرفیت‌های سیستان‌وبلوچستان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بسیج شده و مسئولان در کنار مردم به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد

توزیع ۱۵ هزار بسته غذایی توسط قرارگاه قدس جنوب شرق

سرهنگ پاسدار قاسم حسن‌زاده، مدیر روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: این قرارگاه از لحظه وقوع سیلاب، با اعزام چهار فروند بالگرد ترابری با ۲۰ سورتی پرواز در روز، ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی و به‌کارگیری پنج گروه مهندسی و ۶۰۰ نفر از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، کار امدادرسانی را آغاز کرد.

وی اظهار کرد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تا‌کنون ۱۵ هزار بسته غذایی معیشتی میان سیل‌زدگان جنوب سیستان‌و‌بلوچستان توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد. همچنین در این مدت ۵۰ هزار قوطی کنسرو و آب‌معدنی و ۱۵ هزار تخته پتو نیز توزیع شد.

مدیر روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزود: این قرارگاه با راه‌اندازی چهار مرکز در شهرستان‌های چابهار و کنارک، کار پخت غذای گرم را از ۲۱ دی آغاز کرده که در هر وعده ۶۰ هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: این غذاها به‌وسیله بالگرد در روستاهای گرفتار در سیلاب توزیع می‌شوند و تاکنون ۲۰۰ روستا را زیر پوشش خدمات‌رسانی قرار داده است.

حسن‌زاده بیان کرد: اعزام ۳۲ گروه پزشکی به روستاهای سیل‌زده و سه گروه سیار پزشکی مجهز به شهرستان‌های نیکشهر، کنارک و بخش دشتیاری از دیگر خدمات قرارگاه قدس در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان است.

امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد

حضور ۵۹ گروه عملیاتی از ۷ استان کشور در مناطق سیل‌زده

حسن مصفا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان‌و‌بلوچستان گفت: در حال حاضر ۵۹ گروه عملیاتی جمعیت هلال احمر هفت استان کشور به‌منظور پشتیبانی امدادی مناطق سیل‌زده در این استان حضور دارند.

وی با بیان این‌که این گروه‌های امدادی به همراه خودرو و اقلام امدادی موردنیاز سیل‌زدگان در حال خدمات‌رسانی هستند، افزود: ۱۴ گروه از استان فارس، ۱۳ گروه از خراسان شمالی، ۱۳ گروه از خراسان رضوی، ۱۱ گروه از یزد، چهار گروه از کرمان، دو گروه از بوشهر و خراسان جنوبی در منطقه خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در مجموع ۲۸۵ نیروی کار آزموده به همراه ۵۴ خودرو و تجهیزات لازم در حال خدمات‌‌رسانی به مردم سیل‌زده استان هستند.

وی با اشاره به اقلام موردنیاز سیل‌زدگان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: مواد خوراکی (آرد، حبوبات، انواع کنسرو، مواد پروتینی، روغن، برنج، ماکارونی، سویا، چای)، اقلام غیرخوراکی (پتو، زیرانداز، پشه‌بند، ملافه و پارچه، پلاستیک ضخیم، طناب) و اقلام بهداشتی (صابون، پودرهای شوینده، لباس زیر، اقلام بهداشت فردی) از جمله مهم‌ترین نیازهای سیل‌زدگان استان است.

اختصاص هزینه افتتاحیه فیلم فجر به سیل‌زدگان سیستان‌و‌بلوچستان

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: امسال جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افتتاحیه ندارد و هزینه آن برای سیل‌زدگان جنوب این استان اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به حادثه ناگوار سیل در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان مذاکراتی با دبیر جشنواره و معاون توسعه مدیریت سازمان سینمایی از سوی این اداره‌کل انجام شد که با توافق دوجانبه فهرست اقلام موردنیاز مردم سیل‌زده جنوب استان به دبیرخانه اعلام تا پس از تهیه اقلام به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: این اقلام پس از تهیه به هلال احمر سیستان‌وبلوچستان با نظارت این اداره‌کل تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha