ارسال کمک‌ها به سیل‌زدگان بلوچستان ادامه دارد
کد خبر: 3873892
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

ارسال کمک‌ها به سیل‌زدگان بلوچستان ادامه دارد

گروه اجتماعی ــ علاوه بر جمعیت هلال احمر، دستگاه‌های دیگری از جمله سپاه و ارتش نیز پای کار آمده و مشغول خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هستند، در این میان، برخی دستگاه‌ها که توان و تجربه امدادرسانی میدانی ندارند، با ارسال کمک‌ها و اقلام معیشتی، هموطنان سیل‌زده خود را مورد حمایت قرار داده‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همزمان با بارندگی‌های شدید 20 تا 22 دی‌ماه، نقاط مرکزی و جنوبی استان در وضعیت بحرانی قرار گرفت، بطوری که وقوع سیلاب، بیشتر شهرها و روستاها را در محاصره آب قرار داد.

هم‌اکنون با گذشت دو هفته، امدادرسانی به مردم سیل‌زده همچنان ادامه دارد؛ علاوه بر جمعیت هلال احمر استان، دستگاه‌های دیگری از جمله سپاه و ارتش نیز پای کار آمده و مشغول خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

در این میان، برخی دستگاه‌ها که توان و تجربه امدادرسانی میدانی ندارند، با ارسال کمک‌ها و اقلام معیشتی، هموطنان سیل‌زده خود را مورد حمایت قرار داده‌اند.

توزیع اقلام معیشتی اوقاف در جنوب سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: محموله‌های دارویی، بهداشتی، غذایی و معیشتی سازمان اوقاف کشور از زمان بروز سیلاب تاکنون برای ۵۰۰ خانوار سیل‌زده این استان ارسال شده است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف از محل درآمدهای حاصل از نیات خیران تاکنون اقدام به ارسال ۳۰۰ میلیون ریال دارو، لوازم بهداشتی و هفت تن میوه و موادغذایی کرده است.

مدیرکل اوقاف استان اظهار کرد: همچنین ۵۰۰ تخته پتو در این مدت توسط سازمان اوقاف در اختیار سیل‌زدگان سیستان‌و‌بلوچستان قرار گرفت.

مؤمنی‌مقدم افزود: استان هرمزگان نیز به‌طور جداگانه، از محل در آمد موقوفات این استان، محموله‌ای شامل شش‌هزار بسته آب معدنی برای مناطق سیل‌زده شهرستان چابهار ارسال کرد.

ارسال کمک دو میلیاردی کمیته امداد به مناطق سیل‌زده

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان‌و‌بلوچستان نیز با اشاره به کمک‌های این نهاد، گفت: با وقوع سیلاب، ۱۸۲ هزار و ۹۵۴ محموله به ارزش بیش‌ از ۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی از این استان و سایر استان‌های کشور توسط کمیته امداد جمع‌آوری و در مناطق سیل‌زده بلوچستان توزیع شد.

وی افزود: محموله‌های ارسال شده شامل ۱۱۸ عدد فرش و زیرانداز، سه هزار و ۳۳۰ تخته پتو، ۳۰۱ دستگاه اجاق گاز، ۲ هزار و ۸۰۹ عدد نان، هزار و ۳۹۵ کیسه برنج، ۲۴ هزار و ۴۶۶ بسته موادغذایی و ۱۳ هزار و ۹۳۳ قوطی کنسرو می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین ۳۷ هزار و ۵۹۳ بطری آب معدنی بزرگ، ۹۳۹ عدد ظروف آشپزخانه، ۱۱ هزار و ۳۹۱ جفت کفش، هزار و ۶۸۷ عدد البسه، هزار و ۱۹۰ عدد مواد شوینده و ۱۸ هزار و ۲۷۸ عدد اقلام بهداشتی از دیگر موارد ارسالی به مناطق سیل‌زده بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: کمک‌های مردم نیکوکار این استان برای مناطق سیل‌زده شامل ۱۵۳ تخته فرش و زیرانداز، ۲ هزار و ۹۲۰ تخته پتو، ۵ دستگاه یخچال، ۱۶ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی، ۱۰۰ عدد نان، ۸ هزار و ۴۳۰ کیلوگرم برنج، ۸ هزار و ۳۰۰ بسته مواد غذایی خشک و ۲۵ هزار و ۲۶۳ بسته کنسروجات بوده که در اختیار خانوارهای آسیب‌دیده از سیل قرار گرفت.

عبادی بیان کرد: همچنین ۶۰۰ بطری آب معدنی کوچک، ۹ هزار و ۳۰۶ بطری آب معدنی بزرگ، ۱۰۲ عدد ظروف آشپزخانه، ۱۰۰ جفت کفش، هزار و ۸۶۵ عدد البسه مختلف و ۱۲۱ عدد اقلام شوینده از دیگر اقلام ارسالی مردم نوع‌دوست این استان بوده است.

مهم‌ترین اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان

سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان را به شرح ذیل اعلام کرد:

الف. خوراکی (آرد، حبوبات، انواع کنسرو، مواد پروتئینی، روغن، برنج، ماکارونی، سویا، چای).

ب. اقلام غیرخوراکی (پتو، زیرانداز، پشه‌بند، ملحفه و پارچه، پلاستیک ضخیم، طناب).

پ. اقلام بهداشتی (صابون، پودرهای شوینده، لباس زیر، اقلام بهداشت فردی).

در این اطلاعیه تأکید شده است که به‌منظور حفظ کرامت انسانی آسیب‌دیدگان از اهدای هر گونه اقلام دست دوم و یا مستعمل به‌طور جدی خودداری شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha