خسارت سیل به ۱۶ هزار واحد مسکونی سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3877752
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

خسارت سیل به ۱۶ هزار واحد مسکونی سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: سیلاب اخیر استان که از ۲۰ دی‌ماه آغاز شد و در عرض ۴۸ ساعت بیش از نیمی از وسعت استان را دربرگرفت، باعث تخریب ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان روز گذشته، 20 بهمن‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان گفت: سیلاب اخیر استان که از 20 دی‌ماه آغاز شد و در عرض 48 ساعت بیش از نیمی از وسعت استان را دربرگرفت، باعث تخریب 16 هزار و 250 واحد مسکونی شد که کار بازسازی آن‌ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه سیل سیستان و بلوچستان 14 شهرستان و یک‌هزار و ۵۴۲ روستا را تحت تأثیر قرار داد، اظهار کرد: منازل مسکونی تخریب‌شده شامل ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد شهری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: در حال حاضر 100 گروه آمارگیری به مناطق سیل‌زده جنوب استان اعزام شده‌اند تا میزان خسارات وارده به حوزه مسکن را برآورد کرده و طبق آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی بیان کرد: برای ساخت هر واحد روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به همراه ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و برای هر واحد شهری نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.

منبتی ادامه داد: همچنین در حال حاضر وجهی برای اسکان موقت به روستاییان و افراد شهری که خانه آن‌ها قابل اسکان نیست تعلق می‌گیرد تا بتوانند به‌صورت استیجاری در مکانی دیگر تا زمان ساخت منازلشان مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات و ظرفیت‌های بنیاد مسکن برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جنوب استان بسیج شد، افزود: پس از وقوع سیلاب، 70 دستگاه از ماشین‌آلات بنیاد مسکن به همراه ماشین‌آلات و نیروهای راهداری در مناطق سیل‌زده شروع به کمک‌رسانی کردند و تا جبران کامل خسارات، در منطقه خواهند بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: جمع کل واحدهای در دست احداث بیش از 54 هزار و 500 مورد است که از این رقم 16 هزار و 250 واحد به‌صورت کامل ساخته می‌شوند و مابقی جز واحدهایی است که نیاز به بازسازی و ترمیم دارند.

انتهای پیام
captcha