درگیری کشور در جنگ شناختی و ادراکی؛ ضرورت بازسازی انقلابی حوزه فرهنگ + صوت
کد خبر: 4025211
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
عبدالله گنجی مطرح کرد:

درگیری کشور در جنگ شناختی و ادراکی؛ ضرورت بازسازی انقلابی حوزه فرهنگ + صوت

مدیرعامل مؤسسه همشهری هم‌افزا نبودن مراکز متعدد فرهنگی و درگیری کشور در یک جنگ شناختی و ادراکی را از جمله دلایل ضرورت یک بازسازی انقلابی در حوزه فرهنگ دانست و گفت: بازگشت به مدار انقلابی هدف و غایت اصلی این بازسازی است و در این مسیر باید یک مرکز فرماندهی و قرارگاه شکل بگیرد تا این مراکز فرهنگی متعدد همسو و همسان جریان‌سازی کنند.

عبدالله گنجی، مدیر عامل مؤسسه همشهری

عبدالله گنجی، مدیر عامل مؤسسه همشهری، در گفت‌وگو با ایکنا در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی درباره چرایی تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی و رسانه‌ای کشور گفت: همه حوزه‌های مدیریتی کشور نیاز به این بازسازی دارد اما به طور خاص تأکید بر این بازسازی در حوزه فرهنگی به خاطر تعدد مراکز فرهنگی و هم‌افزا نبودن آنها در کنار یکدیگر و مشخص نبودن خروجی این مراکز است.

وی افزود: در این بازسازی باید یک مرکز فرماندهی و قرارگاه شکل بگیرد تا این مراکز فرهنگی متعدد بتوانند همسو و همسان جریان‌سازی کنند. برای نمونه الان اوقاف نمی‌داند در سازمان تبلیغات چه می‌گذرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از فعالیت هر دو بی‌اطلاع است.


بیشتر بخوانید:


گنجی اظهار کرد: در واقع این بازسازی انقلابی به واسطه درگیری کشور در یک جنگ شناختی و ادراکی است و زیرساخت چنین جنگی هم فرهنگ است و باید شرایط فرهنگی کشور را به نحوی سامان داد که بدون احساسات و تندروی و مبتنی بر عقلانیت این بازسازی را به جهات مختلف انجام دهیم تا محافظه‌کاری شدید و بوروکراسی سنگین و سایر ملاحظات از بین برود.

بازگشت به مدار انقلابی؛ غایت بازسازی در حوزه فرهنگی  

مدیر عامل مؤسسه همشهری بازگشت به مدار انقلابی را هدف و غایت اصلی این بازسازی دانست و اظهار کرد: علت اصلی این سخن را نیز رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی بیان و به طور علنی فرمودند سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی کاهش پیدا کرده و لذا برای ترمیم این سرمایه اجتماعی طبیعی است که باید هم‌افزایی فرهنگی داشته باشیم.

گنجی در خصوص برداشت و دریافت خود از مشاهده دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف گفت: آنچه نا به صورت آرمانی به انقلاب اسلامی در حوزه علم، توسعه، نوآوری و فرهنگ نگاه می‌کنیم همگی در جهاددانشگاهی متمرکز است ولی من به عنوان یک مدیر رسانه از آن بی اطلاع هستم و به طور طبیعی بیشتر مردم نیز بی‌اطلاع هستند و این نشان می‌دهد دو رسانه جهاددانشگاهی، ایسنا و ایکنا، نمره خوبی در معرفی دستاوردهای جهاددانشگاهی نمی‌گیرند.

کد

مدیر عامل مؤسسه همشهری اظهار کرد: ایده من این است که جهاددانشگاهی در صدا و سیما برای مدت یکی دو ساعت در هفته برنامه داشته باشد و این بسیاری از مشکلات را در اطلاع‌رسانی عملکرد جهاددانشگاهی در جامعه برطرف می‌کند.

انتهای پیام
captcha