محکومیت نشست وزرای خارجه کشورهای عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4045259
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

محکومیت نشست وزرای خارجه کشورهای عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی

حماس و جهاد اسلامی فلسطین نشست وزرای خارجه رژیم‌های سازشگر عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه النقب در خاک فلسطین اشغالی را در تضاد با منافع ملت‌ها و تنها موجب تداوم جرایم تروریستی رژیم اشغالگر توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حماس و جهاد اسلامی نشست شش جانبه وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و کشورهای آمریکا، مغرب، مصر، بحرین و امارات در منطقه اشغالی النقب را محکوم کردند.

در بیانیه حماس آمده است: برخی وزیران خارجه کشورهای عربی در حالی با مقامات صهیونیست در خاک فلسطین اشغالی گرد هم می‌آیند که سرزمین فلسطین در معرض بدترین اشکال شهرک‌سازی و یهودی‌سازی مقدسات اسلامی و مسیحی است و ظلم، تروریسم، کشتار و آوارگی در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شوند .

حماس بر مخالفت مطلق با همه اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: چنین دیدارهایی فقط به نفع دشمن است تا به حملات خود علیه خاک، ملت و مقدسات آن ادامه دهد در حالی که این نشست با مواضع و منافع امت و ملت‌ها هم در مخالفت با عادی سازی در تضاد است.

حماس از کشورهای عربی که با دشمن توافق سازش امضا کرده‌اند خواست در راستای منافع ملت‌هایشان در تصمیم خود تجدید نظر کنند  و به مسئولیت تاریخی خود در دفاع از قدس و فلسطین در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها عمل کنند.

داوود شهاب، از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز نشست کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و آمریکا در النقب را نشانه از بین رفتن هویت عربی همه کسانی دانست که راضی هستند بخشی از طرح عادی‌سازی روابط با دشمن باشند.

وی افزود: این حق همه ملت‌های عربی است که بپرسند آیا تا این اندازه وزیران خارجه عرب واقعیت و ماهیت درگیری‌های جاری در النقب را نادیده گرفتند و در نشستی به میزبانی رژیم اشغالگر در خاک النقب که در معرض یهودی‌سازی است شرکت کنند؟.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم اشغالگر شامگاه شنبه از برگزاری به اصطلاح نشست تاریخی در منطقه اشغالی النقب خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در کنار عبدالله بن زاید، عبداللطیف الزیانی، ناصر بوریطه و سامح شکری وزیران خارجه امارات، بحرین، مغرب و مصر در نشست النقب حضور دارند.

 در این نشست سیاسی مسائل مختلف به ویژه موضوع هسته ای ایران بررسی خواهد شد.

بلینکن شامگاه شنبه وارد تل آویو شده تا با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید وزیر خارجه و بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم دیدار کند.

رژیم‌های امارات، بحرین، مغرب و سودان در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روابط خود با رژیم صهیونیستی را رسما عادی کردند که با خشم و انزجار امت اسلام به ویژه ملت فلسطین روبرو شد.

انتهای پیام
captcha