تداوم انتفاضه در النقب و اعلام حمایت از فلسطینیان در ترکیه
کد خبر: 4028586
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
آخرین تحولات قدس/

تداوم انتفاضه در النقب و اعلام حمایت از فلسطینیان در ترکیه

انتفاضه اهالی النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین علیه تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن آنها از این منطقه ادامه دارد و رژیم صهیونیستی دست کم 100 نفر از اهالی آنجا را طی پنج روز بازداشت کرده است.

تداوم انتفاضه در النقب و اعلام حمایت از فلسطینیان در ترکیهبه گزارش ایکنا به نقل از العهد، صحرای النقب در سرزمین‌های اشغالی 48 فلسطین شامگاه جمعه، 24 دی‌ماه برای پنجمین روز متوالی شاهد درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر بود.

ادامه عملیات‌های حفاری و شخم‌زنی روستاهای النقب و در رأس آن روستای الاطرش توسط رژیم صهیونیستی که به منظور یهودی‌سازی این بخش از خاک فلسطین انجام می‌شود، طی روزهای گذشته به متشنج‌شدن اوضاع آنجا و درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها منجر شده است.

تظاهرات‌کنندگان در روستای تل السبع النقب شب گذشته با آتش زدن لاستیک خودروها و مسدود کردن راه‌ها به مقابله با نظامیان صهیونیست رفتند.

در همین حال گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه و کرانه باختری ضمن اعلام حمایت از هموطنان خود در النقب از آنها خواستند به مبارزه خود با رژیم اشغالگر ادامه دهند.

صدها کیلومتر از منطقه النقب طی روزهای اخیر توسط رژیم صهیونیستی با هدف یهودی‌سازی این منطقه تخریب شده است. نظامیان صهیونیست طی این پنج روز با حمله به معترضان فلسطینی النقب دست‌کم 100 نفر را بازداشت و ده‌ها نفر را با شلیک گاز اشک آور، باتوم و گلوله‌های صوتی و پلاستیکی مصدوم کردند.

تجمع دانشجویان ترکیه در حمایت از النقب

اتحادیه کل دانشجویان فلسطینی و جنبش جوانان دانشجو در ترکیه هم روز جمعه تجمع اعلام همبستگی با ناصر ابوحمید، اسیر بیمار فلسطینی و اهالی النقب که در معرض سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند، برگزار کردند.

در این تجمع که در میدان مسجد الفاتح شهر استانبول برگزار شد، شماری از دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه حضور یافتند. آنها در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی خواستار مداخله فوری برای آزادی ابوحمیداسیر فلسطینی و نجات اهالی النقب از حملات اسرائیل شدند.

انتفاضه فلسطینیان النقب مقابل اسرائیل برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد/آماده

ابوحمید، اهل اردوگاه آوارگان فلسطینی الامعری در نزدیکی رام‌الله در مرکز کرانه باختری است که از سال 2002 در زندان رژیم صهیونیستی است و به هفت بار حبس ابد محکوم شده است.

این اسیر 50 ساله به مشارکت در تأسیس گروه مقاومت کتائب شهداء الاقصی وابسته به جنبش فتح متهم شده است.

در همین حال وکلای فلسطینی به منظور دفاع از قضیه اهالی النقب 34 پرونده دادگاهی را در این خصوص تشکیل داده‌اند‌.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم از روز گذشته کلیپی را دست به دست می‌کنند که در آن دختر جوان فلسطینی در تظاهرات روستای الاطرش النقب پس از ضرب و شتم توسط نظامیان صهیونیست و شلیک گلوله صوتی به سمت او بازداشت می‌شود.

ویدئویی دیگر حملات نظامیان صهیونیست به خانه‌های فلسطینیان در روستای الاطرش را نشان می‌دهد.

مقامات جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیروز جمعه تأکید کردند که نیروهای مقاومت همان طور که برای دفاع از اهالی محله شیخ جراح قدس در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی نبرد سیف القدس با رژیم اشغالگر را رقم زدند برای دفاع از النقب هم در اوج آمادگی هستند.

بیش از ۴۰ روستا در صحرای 14 هزار کیلومتر مربعی النقب واقع شده که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۵۱ به دنبال تخریب آن‌ها و کوچاندن اجباری ساکنانش است و از همین رو خیلی از آنها از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی هم محرومند.

انتهای پیام
captcha