فعالیت ۱۷۰ مبلغ در هیئت‌های مذهبی زاهدان
کد خبر: 4046658
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
هم‌زمان با ماه رمضان انجام شد

فعالیت ۱۷۰ مبلغ در هیئت‌های مذهبی زاهدان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان گفت: در ماه مبارک رمضان، ۱۷۰ مبلغ بومی و غیربومی در هیئت‌های مذهبی و مساجد زاهدان به فعالیت‌های مذهبی و تبلیغی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌ خیورحجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌ خیور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ضمن تبریک فرا رسیدن رمضان، با تأکید بر توجه بیش‌ از پیش مردم مسلمان به این ایام، افزود: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی، تبلیغی و فرهنگی در طی این ماه مبارک، 170 مبلغ بومی و غیر بومی شامل 110 ائمه جماعات مساجد و 60 مبلغ اعزامی از شهرهای اصفهان، مشهد و قم در سطح شهر زاهدان برنامه‌های از پیش برنامه‌ریزی شده را اجرا خواهند کرد.

وی بیان کرد: در راستای هماهنگی بیشتر طی روزهای گذشته، همایش طلایه‌داران‌ تبلیغ در زاهدان با محوریت ائمه جماعات و امام مساجد فعال در امر تبلیغ و جمعی از هیئت امنای مساجد در محل مسجد طالقانی مرکز استان برگزار شد.

خیور تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان، برگزاری جلسات قرآن، جزء‌خوانی، تفسیر و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول یکی از برنامه‌های در دست اقدام این اداره را برگزاری جشن اولی‌ها در حوزه پسران و دختران تازه به سن تکلیف رسیده بیان کرد و گفت: این برنامه در طی دهه اول ماه رمضان در مساجد شیعه و سنی برگزار می‌شود.

وی برگزاری برنامه‌ها با محوریت قرآن‌کریم که محور وحدت در جامعه‌اسلامی است، نشست‌های صمیمی و برپایی افطاری‌های مشترک شیعه و سنی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار ماه رمضان امسال در زاهدان مطرح کرد.

مدیر تبلیغات اسلامی زاهدان با اشاره به آماده‌سازی مساجد در قبل از ماه مبارک رمضان برای پذیرایی از عبادت‌کنندگان، اظهار کرد: غبارروبی مساجد از ابتدای امسال تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در حوزه شهرستان زاهدان انجام شد و مساجد تطهیر و با گلاب شست‌و‌شو شده‌اند و آماده پذیرایی و استقبال از روزه‌داران هستند.

انتهای پیام
captcha