انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اصناف سیستان‌وبلوچستان با شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4046814
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اصناف سیستان‌وبلوچستان با شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان‌و‌بلوچستان از عقد 3 قرارداد همکاری اصناف استان با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خبر داد.

مجتبی شجاعی، مدیر کل امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، مجتبی شجاعی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان‌و‌بلوچستان صبح امروز، 16 فروردین ماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در زاهدان با اشاره به این مطلب که عقد 3 قرارداد همکاری اصناف استان با شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری انجام شده است، گفت: در این پارک ظرفیت‌های بسیار خوب و قابل قبولی وجود دارد که اگر مدیران به توانمندی جوانان فعال و خلاق آن اعتماد لازم را پیدا کنند می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود در استان را برطرف کرد.

وی افزود: در کنار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اصناف مختلف نیز نقش بسزایی در حمایت و رونق کار شرکت‌های خلاق در این پارک و تحقق شعار سال دارند که در این راستا جلساتی با برخی صنوف برگزار شد و ماحصل آن قرارداد همکاری مشترک میان آنها با شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری شد.

شجاعی ادامه داد: اگر بخواهیم شعار سال که مدنظر مقام معظم رهبری است را محقق کنیم در گام اول باید به سراغ همین شرکت‌ها برویم چرا که این جوانان با تکیه بر توان و خلاقیت بومی و ذاتی خود توانسته‌اند کارهای درخور شأن و شایسته‌ای را انجام دهند که رشد و پیشرفت آنها نیازمند حمایت همه جانبه از سوی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بزرگ اقتصادی و اصناف و اتحادیه های درون استان است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار تأکید کرد: ضرورت دارد تا به منظور تسریع در این امر، بانک جامع اطلاعات شرکت‌های خلاق و فعال که آمادگی کامل نسبت به عرضه کار خود را دارند تهیه و در اختیار استانداری قرار بگیرد تا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار بگیرد و ما نیز به طور کامل استقبال خواهیم کرد.

ساماندهی توزیع با توان شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان نیز اظهار کرد: یکی از کاستی و مشکلاتی که مردم و مدیران استان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نحوه توزیع سنتی اقلام مورد نیاز و استراتژیک است.

محمدنبی شهیکی افزود: در طول سال و به منظور تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده اجناسی مانند برنج، مرغ، گوشت و سایر اقلام استراتژیک به صورت تعاونی و به روش قدیمی توزیع می‌شود که باعث ایجاد صف‌های طولانی می‌شود اما اگر نحوه توزیع اصلاح شده و بخشی نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری واگذار شود دیگر شاهد نارضایتی مردم و گلایه‌های متعدد در توزیع مناسب نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در گام اول می‌توان مدیریت راهبردی و توزیع 30 درصد این اقلام را از طریق نرم‌افزارهای تولیدی جوانان بومی پارک آغاز کرد که قطعاً پس از طی موفقیت‌آمیز آن و افزایش اعتماد عمومی و دولتی، ظرفیت ارتقا در این پارک وجود دارد.

انتهای پیام
captcha