برگزاری محفل انس با قرآن در حسینیه عاشقان ثارالله چابهار
کد خبر: 4048357
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

برگزاری محفل انس با قرآن در حسینیه عاشقان ثارالله چابهار

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله چابهار با حضور کارکنان و خانواده‌ها برگزار شد.

برگزاری محفل انس با قرآن در حسینیه عاشقان ثارالله چابهاربه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان، 21 فروردین در حسینیه عاشقان ثارالله چابهار با حضور کارکنان و خانواده‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام بامری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه چابهار گفت: انس با قرآن کریم، تدبر و تفکر در آیات آن و به کار بستن آن در زندگی فردی و اجتماعی دارای برکات فراوان است.

وی با اشاره به آیه «کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیاتِهِ وَ لِیَتَذَکَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ»؛ این قرآن کتابى است با برکت که به سوى تو فرود آوردیم تا آن‌که (افراد بشر) در آیات آن تدبر نمایند و صاحبان عقل و دانش پند گیرند و متذکر شوند، افزود: بنابراین با دقت و تفکر و تدبر در قرآن است که می‌توان از معارف بی‌کران آن بهره جست.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: کامل‌‌ترین مرتبه انس با کلام خدا که در آیات و روایات فراوان بر آن تأکید شده، همین تفکر و سپس عمل به تعالیم آن است. چنا‌ن‌که امام صادق (ع) فرمود: «عَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ فَمَا وَجَدْتُمْ آیَةً نَجَا بِهَا مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ فَاعْمَلُوا بِهِ وَ مَا وَجَدْتُمُوهُ مِمَّا هَلَکَ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ فَاجْتَنِبُوه»؛ بر شما باد به قرآن! پس چون نشانه‌ای را یافتید که کسى که پیش از شما بوده با عمل به آن نجات یافته است، به آن عمل کنید، و چون نشانه‌ای را سبب هلاک گذشتگان یافتید، از آن بپرهیزید.

وی ادامه داد: انس با قرآن یعنی این‌که انسان همواره آن‌ را تلاوت کند؛ در معنایش تدبر کند، و برای تنظیم رفتارهای خود با آموزه‌های قرآنی تلاش جدی و حداکثری به عمل آورد؛ یعنی قرآن با خون و گوشت او آمیخته شود. بر این اساس، بیش از خواندن قرآن، که آن نیز در جای خودش لازم است، انس با قرآن زمانی معنا خواهد داشت که آموزه‌های قرآن با جان انسان عجین شود و عمل انسان با قرآن هماهنگ باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه چابهار در پایان افزود: اینکه پاسداران ما با خانواده ها و فرزندانشان در این محافل انس با قرآن شرکت می‌کنند، می‌تواند اثرات معنوی بسیار خوبی برایشان داشته باشد و دارای برکات زیادی است.

گفتنی است، این برنامه یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و در ادامه نماز جماعت مغرب و عشا اقامه و در پایان نیز سفره افطاری به همت همکاران برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha