تلاوت قرآن؛ دروازه ورود جوانان به مباحث قرآنی
کد خبر: 4047903
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد:

تلاوت قرآن؛ دروازه ورود جوانان به مباحث قرآنی

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تلاوت قرآن دروازه ورود جوانان به مباحث قرآنی است اما آشنایی با مفاهیم و تفسیر این کتاب الهی یکی از بخش‌های مهم دیگر کار است.

تلاوت قرآن دروازه ورود جوانان به مباحث قرآنی است

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار جمعی از فعالان استان که شامگاه، 19 فروردین در زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و گرامیداشت ماه مبارک رمضان از تلاش‌های صورت گرفته در جهت گسترش فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی تشکر کرد و گفت: در فعالیت‌های فرهنگی ارائه گزارش‌های کمی به خوبی گویا نیست و واقعیات را مشخص نمی‌کند بلکه باید ببینیم در صحنه عمل خروجی کار چه بوده و نتیجه پرورش مربیان قرآنی و میزان تأثیرگذاری آن‌ها چه مقدار بوده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این مطلب که فعالیت‌های فراوانی در حوزه قرآن صورت گرفته اما کافی نیست زیرا نیاز جامعه اسلامی به قرآن فراتر از چیزی است که در جامعه در حال انجام است، بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی ابعاد مختلف دارد که یک بعد آن تلاوت قرآن است و اگر با مفاهیم نیز همراه باشد و بتوانند در آیات تأمل کنند کار بسیار مطلوب و مؤثری است.

آیت الله محامی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی و با تأکیدات مقام معظم رهبری فعالیت‌های فراوانی در کشور صورت گرفته اما هنوز کمبود‌های بسیاری وجود دارد برای نمونه در بحث حافظان قرآنی باید جامعه آماری خود را مشخص کنیم که به نظر می‌رسد تعداد به نسبت مطلوب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تلاوت قرآن را دروازه ورود جوانان به مباحث قرآنی دانست و ادامه داد: آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن یکی از بخش‌های مهم دیگر کار است تا در هنگام قرائت آیات قرآن  به مفاهیم نیز آگاه باشیم تا آیات قرآن در دل و جان‌ها نفوذ کند.

این مسئول افزود: اگر دل و جان با آیات قرآن پیوند برقرار کند عامل سعادت در دنیا و آخرت خواهد بود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: پیامبر در حدیث معراج چنین نقل کرده است که یک شجره طوبی را مشاهده کردم و مردم برخی به یک شاخه و برخی به چند شاخه آویزان شده‌اند که این درخت قرآن است و هر کس به میزانی که توانسته با آیات قرآن پیوند برقرار و به آن عمل کند فردای قیامت می‌تواند به یک یا چند شاخه از درخت طوبی متمسک شده تا سبب نجات او از آتش جهنم شود.

وی گفت: درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است و اگر در فردای قیامت چنین بیان می‌شود که بخوان و مراتب را بالا برو کسی می‌تواند قرآن بخواند که در این دنیا به آن عمل کرده باشد و در قلب و جانش رسوخ کرده باشد.

 گفتنی است، در پایان این نشست مهمانان در ضیافت افطار شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha