تجلیل از ۲۵۰ دانشجومعلم حافظ قرآن کریم
کد خبر: 4182723
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
در تبریز روی می‌دهد

تجلیل از ۲۵۰ دانشجومعلم حافظ قرآن کریم

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن، از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون در دانشگاه فرهنگیان تبریز، ۲۵۰ نفر حافظ قرآن کریم تربیت شدند و امروز بیست‌وهشتم آبان‌ طی مراسمی از این دانشجومعلمان تجلیل می‌شود.

سیده‌فاطمه موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد حفظ قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن گفت: دانشگاه فرهنگیان در راستای تحقق این مطالبه، به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در پردیس‌ها و واحد‌های تابعه این دانشگاه در سراسر کشور اقدام کرده است.

وی افزود: اولین گام‌های مربوط به این طرح، آبان ماه سال ۱۴۰۱ در شهر قم برداشته شد و طی آن ۳۰۰ نفر از دانشجومعلمان حافظ، قاری و فعال قرآنی از پردیس‌ها و واحد‌های تابعه سراسر کشور دعوت و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی توجیه شدند.

 مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: امسال نیز از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آبان‌ماه در مشهد در دومین همایش مسئولان دارالقرآن‌ها و حافظان و فعالان قرآنی میزبان این عزیزان بودیم. در این کارگاه‌ها علاوه بر کلاس‌های تخصصی ویژه حفظ، دوره تخصصی سطح‌بندی قرآنی نیز برگزار شد. در سال جاری، تمامی دانشجومعلمان این دانشگاه جهت دریافت کارنامه فرهنگی باید شناسنامه قرآنی خود را تکمیل کنند و به زودی درباره نحوه و چگونگی اجرای سطح‌بندی نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه پس از ابلاغ تأسیس دارالقرآن‌ها در پردیس‌های سراسر کشور برای همه آن‌ها مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعتبار جهت آغاز اقدامات اجرایی طرح ملی حفظ قرآن کریم تخصیص داده شد که این مبلغ برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان به برخی استان‌های فعال در اجرای طرح ملی حفظ قرآن اشاره و اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی به ویژه پردیس بانوان آن از اولین پردیس‌هایی است که توانسته اولین گام بلند در تربیت حافظان قرآن را بردارد که یکشنبه ۲۸ آبان شاهد مراسم بزرگ تجلیل از حافظان آن خواهیم بود. این دانشجومعلمان موفق شدند طی مدت حدوداً سه‌ماه به این توفیق نایل آیند.

وی افزود: این استان به دلیل حضور استادی همچون استاد «یحیی راثی»، حافظ کل قرآن و از علاقه‌مندان و فعالان برگزاری کلاس‌های حفظ، دانشجومعلمان علاقه‌مند به حفظ و از همه مهم‌تر همکاران و مسئولان متعهد فرهنگی که راه را برای رسیدن به این هدف مهم تسهیل کردند، توانسته است طی سه ماه به جایگاه خوبی برسد.

موسوی اظهار کرد: بر همین اساس مراسم تجلیل از ۲۵۰ دانشجومعلم حافظ جزء یک قرآن کریم که در قالب طرح ملی حفظ قرآن به این مهم نائل شده‌اند، امروز ۲۸ آبان‌ماه در پردیس حضرت زهرا(س) تبریز برگزار خواهد شد. از بین این تعداد حافظ قرآن، ۵۶ نفر در بخش آقایان و ۱۹۴ نفر نیز در بخش بانوان بوده است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این مراسم بتوانیم انگیزه سایر استان‌ها و پردیس‌ها را برای اجرای هرچه بهتر طرح ملی حفظ قرآن بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: برپایی این محفل قرآنی، در ایام هتاکی و سوزانده شدن قرآن کریم از سوی دشمنان منحوس اسلام و قرآن، مشت عملی محکمی بر دهان دشمنان اسلام و یاوه‌گویان خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha