محکومیت جمعی حمله تروریستی مشهد از سوی علمای اهل سنت و شیعه سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 4049467
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

محکومیت جمعی حمله تروریستی مشهد از سوی علمای اهل سنت و شیعه سیستان‌و‌بلوچستان

جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان حمله تروریستی در مشهد را محکوم کردند.

دیدار نماینده ولی فقیه با علما شیعه و سنیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان شامگاه 24 فروردین در دیدار با جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: کسانی که به عنوان روحانی و عالم دین در این مسیر گام برداشته‌اند رسالت پیامبر را عهده دار شده‌ و راه سختی پیش رو دارند و کار آن‌ها بسیار سخت، مهم، حساس و گسترده است.

وی با اشاره به این مطلب که هدایت جامعه بشری، تامین سعادت دنیا و آخرت آنها، نشان دادن قله‌های سعادت و مکارم اخلاق، هدایتگری، راهنمایی و رهبری بر عهده جامعه روحانیت است و مخاطب، همه انسان‌ها هستند، افزود: باید خود را برای انجام این وظیفه مهم آماده کنیم و راه و چاره‌ای جز اقتدا به سنت پیامبر(ص) و آیات قرآن نداریم.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: اگر خداوند متعال، پیامبر(ص) خود را به صبر و پایداری توصیه می‌کند ما نیز باید صبر، پایداری و مقاومت را برای انجام وظیفه داشته باشیم و این صبر به معنای کم کاری، کنار کشیدن و سکون نیست بلکه پایداری در حرکت و مقاومت در مسیر هدایتگری است.

این مسئول اظهار کرد: خداوند در خصوص پیامبرش بیان می‌دارد که در طول روز کارهای زیادی برای انجام داری اما بخشی از شب را برای ارتباط با خدا اختصاص بده و این کسب معنویت در دل شب به انسان قدرت می‌دهد تا در برابر همه کفار ایستادگی و مقاومت کند.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با همین عبودیت، بندگی و دلدادگی در برابر خدا در هنگام شب توانست در طول روز در مقابل شرق و غرب و مستکبران عالم ایستادگی کند.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: ما نیز باید این ارتباط معنوی را با خداوند متعال داشته و از فرصت ویژه ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و اینکار را در طول سال به طور مستمر ادامه دهیم.

وی خواستار برنامه‌ریزی جهت انجام درست وظایف شد و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان داشت: حضرت محمد(ص) بیان داشته‌اند دو گروه اگر صالح شوند امت، صالح می‌شود شامل علما و اُمرا که جامعه روحانیت مسئول هدایتگری است و در برابر معیشت و تدبیر دنیایی مسئولیت مستقیم ندارد اما در برابر اصلاح اُمرا وظایفی بر عهده ماست.

وی گفت: یک بخش مهم کار این است که بتوانیم معارف اسلامی را به درستی درک کرده و به صورت قولی و عملی برای مردم بیان کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به حادثه ترور روحانیون در حرم مطهر امام رضا(ع) بیان کرد: این که در یک جامعه اسلامی طلاب و روحانیون مورد تعرض قرار بگیرند نگران کننده است زیرا اسلام بیشترین تاکید را نسبت به حفظ حرمت و احترام علما دارد.

وی گفت: حادثه رخ داده در مشهد از چند جهت قابل بررسی است ابتدا این که ما حتی به قیمت تقدیم جان باید در این مسیر سربازی کرده و در انجام رسالت پایداری داشته باشیم و مورد دیگر هوشیار بودن در برابر توطئه‌های دشمن است که با هر ابزاری به دنبال درگیری در جامعه اسلامی هستند تا قدرت جامعه اسلامی از دست برود.

آیت‌الله محامی خاطر نشان کرد: چنین حوادثی نشان دهنده این است که ما نتوانسته‌ایم به درستی معارف زیبا و نورانی اسلام را به مردم منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در این جهت یا کم کاری صورت گرفته و یا مبهم صحبت کرده‌ایم که چنین سوء برداشت‌هایی صورت گرفته است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مزدوران خود را به خواب زده و نمی‌توان آن‌ها را بیدار کرد اما خیلی از مردم به صورت واقعی خواب بوده و آگاه نیستند.

انتهای پیام
captcha