توکلی: مشاهده سریال‌های ارزشمند معنوی حق روزه‌داران است + صوت
کد خبر: 4052547
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
رمضان در قاب فرهنگ و هنر/20

توکلی: مشاهده سریال‌های ارزشمند معنوی حق روزه‌داران است + صوت

یک بازیگر گفت: مخاطب روزه‌دار حق دارد سریالی را ببیند که در آن ارزش‌های معنوی در کنار ارزش‌های هنری به‌خوبی بیان شده باشد.

رضا توکلی؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه سریال رمضانی باید برخاسته از نیازهای روز جامعه باشد، تأکید کرد: یک فیلم و سریال رمضانی باید به مسائل روز جامعه به شکلی ویژه توجه داشته باشد. این امر با روح حاکم بر رمضان همخوان است. ماه مبارک، ایامی است که مسلمانان باید به فکر یکدیگر به‌ویژه نیازمندان باشد. این خصیصه در کارهای رمضانی می‌تواند با پرداختن به مشکلات مردم رخ دهد.

بازیگر سریال «سفر سبز» ادامه داد: کارگردان و تهیه‌کننده آثار نمایشی پیرامون کارهایی که تولید می‌کنند مسئولند چون اگر نتوانند اثری در خور مردم روانه آنتن کنند حق‌الناس به گردنشان خواهد بود. این موضوع به‌صورت ویژه برای تولیدات ماه مبارک بسیار پراهمیت است چون مخاطب روزه‌دار حق دارد کاری را ببیند که در آن ارزش‌های معنوی در کنار ارزش‌های هنری به‌خوبی بیان شده باشد.

توکلی درباره برخی از آثار طنز که در مناسبت‌های مختلف ازجمله ماه رمضان روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: شاد کردن مردم اتفاقی بسیار خوب و پسندیده است اما برخی مواقع می‌بینیم آثاری با لودگی و کارهای سخیف می‌خواهند تماشاگر را بخندانند که این دست تولیدات در حقیقت جفا به آثار واقعی در حوزه طنز است.


بیشتر بخوانید:

غفاری: کلید تولیدات رمضانی یک سال قبل باید بخورد

اردکانی: آثار شب‌های قدر فیلمنامه‌ ویژه می‌خواهند


توکلی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با نقد برخی برخوردهای نامطلوب در سینما بیان کرد: بعضی رفتارها با بازیگران پیشکسوت بسیار ناپسند است. من اخیراً این مطلب را تجربه کردم زیرا وقتی برای تعیین دستمزد به دفتر فیلمسازی رفتم مدیر تولید آن پروژه با لحنی زننده با من صحبت کرد. این مسئله به نظرم اتفاقی بدی در هنر است که باید برای آن فکری جدی شود.

وی افزود: «او یک فرشته بود» از نگاه من کاری کاملاً قرآنی است که پلان به پلان آن را بر اساس آیه‌های قرآن ساخته شده است. این اتفاق هم به زیباترین شکل رخ‌داده بدون اینکه در آن شعاری داده شود. دیگر ویژگی مثبت این سریال این بود که برای مردم ساخته شده بود و در آن هیچ‌گونه جهت‌گیری خاصی مشاهده نمی‌شد که البته برای رسیدن به این خواسته تخصص و آگاهی فیلمساز نیاز است. این مجموعه برای چندمین بار در ایام ماه مبارک روی آنتن رفت و با استقبال مردم نیز مواجه شد. پیرامون این مجموعه بارها از طرف مردم این سؤال مطرح شده چرا دیگر چنین کاری در رسانه ملی ساخته نشد؟ این سؤال را مسئولان سیما باید پاسخ دهند؛ اتفاقی که اگر رخ دهد شاید گامی برای ارتقای تولیدات رمضانی برداشته شود.

وی در انتهای این گفت‌و‌گو درباره برخی‌ خبرهای نادرست در رسانه‌ها اظهار کرد: اخیراً در رسانه‌ها این خبر آمده که من در سریال جدید مسعود ده‌نمکی بازی دارم اما از طریق این رسانه اعلام می‌کنم برای حضور در این کار به سازندگان توافق نرسیدم. هم‌اکنون مشغول بازی در فیلم یا سریالی نیستم تنها فیلمنامه‌ای سینمایی را مطالعه می‌کنم تا اگر شرایط مهیا شد در آن حضور داشته باشم.

انتهای پیام
captcha